Ero sivun ”Baldur's Gate II: Shadows of Amn” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 331: Rivi 331:
* Se meit kaltoin kohdellu maagin kuvatus, tavaramerkkinään verisuonikampaus,
* Se meit kaltoin kohdellu maagin kuvatus, tavaramerkkinään verisuonikampaus,
* Kuulemma merirosvosaarel nyt asustaa, kera rommipullon huutaa hiiohoi,
* Kuulemma merirosvosaarel nyt asustaa, kera rommipullon huutaa hiiohoi,
* Sinne ensi tilas tää kääpiö suunnistaa, velhon rusikoituaan kuupan amputoi
* Sinne ensi tilas tää kääpiö suunnistaa, velhon rusikoituaan silt kuupan amputoi


Ragnarin kommentteja:
Ragnarin kommentteja:

Versio 19. kesäkuuta 2016 kello 01.58

Tietoa

Baldur's Gate II: Shadows of Amn on jatkoa Baldur's Gate tietokoneroolipelille, jolle on pelisarjan tarinan päättävä lisäosa Baldur's Gate II: Throne of Bhaal. Pelistä on myöhemmin tehty uudemmilla alustoilla toimiva Baldur's Gate II: Enhanced Edition.

Kulmapaikka-pelit

Tähän on lisätty moninpelissä pelattuja pelejä. Ryhmäkertomukset sisältävät juonenkäänteitä tästä ja aiemmista sarjan osista.

BG2:EE-ryhmäpeli, peruskampanja, 16.4.2016 - , - h

Baldurin portissa roistot kukistaneet sankarit jatkavat seikkailujaan.

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka Alignment STR DEX CON INT WIS CHA
lanxu Haran Marblefire Kääpiö/M Cleric Chaotic Good 18 17 19 9 21 8
cb Berduin Kääpiö/M Bounty Hunter Lawful Neutral 16 17 16 14 11 17
fitzhood Gopar Gorefist Kääpiö/M Barbarian Chaotic Neutral 18/00 18 20 7 10 6
asdfas Ragnar Ihminen/M Inquisitor Lawful Good 19 18 17 10 13 18
NPC Neera Puolhaltia/N Mage/Wild Mage Chaotic Neutral 11 17 14 17 10 11
NPC Rasaad yn Bashir Ihminen/M Monk Lawful Good 16 16 14 11 14 14

Matkakertomus (sisältää pelin juonenkäänteitä)

Ensimmäinen peli-istunto: Outo tyrmä

Otteita Berduinin päiväkirjasta:

Havahduin järjettömään kipuun oudossa paikassa. Kaikki tuntui sekavalta. Jokin outo mahtaileva maagi leikki ajatuksillani ja tuntemuksillani kuin mikäkin nukkemestari. Maailma oli tuskaa ja kaikki pimeni jälleen.

En tiedä voinko luottaa enää aistihavaintoihini ja muistoihini, kaikki on niin mieletöntä. Tuhosiko tuo katala taikuri viimeisetkin järjenrippeeni, vai sekoittaako jumalainen verini kuolevaiset tuntemukseni? Koska ei edes mieleni ole omani, alan pitämään tätä päiväkirjaa, jos edes jotkut asiat jäisivät pitämään menneisyyttäni paikallaan. Tai sitten hullun miehen viimeisiksi raapustuksiksi jälkipolvien ja ystävieni ihmeteltäviksi.

Havahduin jälleen oudossa tyrmässä, kaikki paikat tulessa, kun vankihäkkini ovi avautui. Jostain käsittämättömästä syystä sen avasi Imoen, tuo kasvattitoverini Kynttilälinnakkeesta, jonka näin kuukausia tai ehkä jopa vuosia sitten kaatuvan kuolleena maahan Beregostin kaupungin eteläpuolella katalien suurhiisien nuoliin. Muistan lopulta väsyneeni ystävän ruumiin raahaamiseen ja jätin hänet lepoon Korkealinnakkeen maagintornin varjoon, puiden katveeseen. Kerta toisensa jälkeen matkojemme aikana näimme tuon elottoman, mutta luonnottoman hyvin säilyneen ruumiin paikassa johon sen jätimme, ajan ja eläimien koskematta. Mutta siinä hän oli. Pelastajani. Yhtä sekaisin ja kidutettuna kuin minäkin, käskien minua nousemaan häkkini pohjalta ja pakenemaan tästä paikasta. Missään ei ollut järkeä. Kaiken lisäksi tuo aikoinaan kuollut tuttavani alkoi lausua mahtisanoja kuin mikäkin arkkivelho. Mistä tuo nuoruudestaan asti huoleton lurjus on taikoja oppinut?

Häkistäni ulos kömmittyäni havaitsin, että tyrmässä oli muitakin vankeja, pari oudompaa ja rakkaat taistelutoverini Baldurin portin selkkauksesta. Vapautin heti Imoenin avustaessa Ragnarin, Haranin ja Goparin häkeistään, eivätkä hekään vaikuttaneet asioista juuri tietävän. Imoenin hoputtamina kiirehdimme vanginvartijan huoneeseen, joka paljastui yllättävän miellyttäväksi kaiken tämän hulluuden keskellä. Sen nurkassa seisoi mieletön golemi ja pöydällä ja arkussa lojui heikkotasoisia mutta paremman puutteessa kelpaavia varusteita karanneille vangeille. Kiinnostavan taulun takaa löytyi outo ansamekanismi ja lukko, joiden takaa paljastui loihdittu tikari ja tutunhajuiset kultaiset pitkät kalsarit. Varusteet puettuamme ja aseet käsissämme nappasin vielä avaimen vartiopöydältä ja yritin selvittää tilannetta Golemilta, mutta tämä ei juuri järkeä virkannut. Jossain hässäkässä kimppuumme kävi outo lentävä usvalepakko tai mikälie toisten olemassaolotasojen otus, jonka paikan omistaja tänne oli vanginnut. Onneksi se osoittautui helpoksi vastukseksi. Pakotie vartijanhuoneesta oli lukittu, joten palasimme tyrmään.

Tyrmässä odotti vielä kaksi äänekästä ja vaativaa hahmoa, jotka vaikuttivat lähes sekopäiltä. Toisen, haltiamaisen naisen muistin nähneeni ehkä joskus lapsuudessani ja ainakin kerran Ystävällisen käden majatalossa. Tämä puhui minulle kuin vanhalle tutulle ja väitti matkanneensa seurassamme useaan otteeseen, vaikka muistini väitti muuta. Muistan vain järjettömän tahtojen taiston syvällä Baldurin portin alla, jossa kohtasin ystävieni kanssa tuhoa koko seudun ympäri kylväneen puoliveljeni Sarevokin, ottoisäni surmaajan. Olimme voitokkaita, mutta kaikki sen jälkeinen on kuin usvaa. Ehkä kohtasimmekin Jaheiran ja tämän aviomiehen Khalidin tuon kahakan jälkeen, mutta kuka tietää? Mikä on todellista?

Otimme huolestuneen ja valittamisherkän druidittaren matkaamme avaten hänen häkkinsä vartijan avaimella, mutta toinen häkki osoittautui vaikeammaksi. Sen sisällä raivoava mieletön otus oli rikkonut häkkinsä lukon riehuessaan ja huudellessaan sekavia. Ehkä itsekin olen vastaavanlaisessa kunnossa, vain niin sekaisin etten sitä enää itse tiedosta. Kuolaavana häkkini pohjalla, mieleni vankilassa. Raivopääkin väitti matkanneensa kanssamme yhdessä lemmikkinsä Boon kanssa, jolle tämä jatkuvasti keskusteli. Hatarien muistieni mukaan tuo samainen hullu hyökkäsi kimppuumme Nashkelissa, kun taistelukiireidemme keskellä emme suostuneet ottaa häntä mukaamme pelastamaan jotain noitaa. Gopar itsepuolustukseksi tainnutti tai surmasi hänet, mutta muistoihini ei voi enää luottaa. Vieressäni matkaa kuolleeksi uskomani Imoenkin. Kuitenkin koin raivoavan mielipuolen vaaraksi ryhmällemme ja häkin avaamisen osoittauduttua mahdottomaksi, päätin jättää tämän virumaan tähän kauheaan ja kolkkoon paikkaan, eihän muuta ollut tehtävissä. Mutta tämä mielipuoli apinan raivolla kimpaantui niin, että murskasi häkkinsä oven auki omin voimin, väittäen lopulta, että autoin häntä. Totesin tälle Minsciksi itseään kutsuvalle raivopäälle, että ehkä meidän olisi parempi hajaantua, jotta kiinnijääntimahdollisuudet pienenisivät ja tämä yksinkertainen sielu räntäsi hymyillen teille tietämättömille. Kaikkien onneksi.

Tyrmän ympäristö kuhisi outoja siivekkäitä kvasielementaaliotuksia ja maagisia laitteita. Joku henki vaatimalla vaati vastaamaan johonkin hypoteettiseen kysymykseen, josta palkkiona mokoma lähetti kimppuumme jättimaagin, jonka Gopar ja Ragnar peittosivat helposti. Pian hengen kohtaamisen jälkeen kimppuumme kävi joukko resuisia gobliineita, joilta Gopar sai toisen kirveen vanginvartijan tuvasta löytämänsä kaveriksi. Imoenille tarjosimme lyhyen jousen ja gobliinien nuolia. Uusi outo golemi odotti meitä osaamatta vastata järkevästi mihinkään ilman jotain omistajaksi tunnistautumiseen tarvittavaa kiveä, mutta kertoi meille mistä sen löytää. Huoneesta löytyi kivoja lumottuja esineitä menetettyjen kaappaajamme varastamien tilalle. Haran löysi jopa kadottamansa kultaisen salamoivan sotavasaransa rojujen joukosta, käyden ahnaasti kiinni sen varteen ja suudellen kultaista salamoivaa päätä, saaden samalla partansa rätisemään sähköisesti ja sojottamaan ympäriinsä.

Gobliinien ja kvasielementaalipirulaisten lisäksi löysimme ansoja, outoja tankkeja täynnä jotain puolieläviä otuksia. Kun löysimme tankkien aktivointiin tarvittavat voimasolut ja huoltogolemin ohjastamiseen tarvittavan käskykiven tapasimme myös erään tankin surkean asukkaan, joka halusi, että tietoja vastaan lopetamme hänen surkean elämänsä. Hän kuulemma oli ollut tyrmää pyörittävän maagin "arvostettu apuri", joka kuolemansa jälkeenkin sai jatkaa palveluaan tavalla tai toisella. Olimme selkeästi olleet kauhistuttavan mielipuolen armoilla.

Käskytin golemin avaamaan tyrmän ovia tarkempaa tutkimista varten, toivoen että jonkin oven takaa löytyisi pakotie ja luolastossa olevien maagisten portaalien käyttöön vaadittu avain. Yritin jututtaa myös muiden outojen säiliöiden asukkaita, mutta he eivät olleet keskustelukykyisiä kokemiensa kauhujen jäljiltä. Onneksi pääsimme ajoissa vapaaksi, emmekä joutuneet tuohon kauheaan elämän ja kuoleman väliseen tilaan odottamaan ikuisiksi ajoiksi nesteiden sekaan hullun maagin mielivaltaa.

Käytäviä tutkiessa löysimme jälleen varusteistamme kadonneen kuuluisan Balduranin kypärän, joka tällä kertaa päätyi Goparin päähän. Huoneesta löytyi yllättävä määrä ansoja ja avaimia, muutenkin ulkoasu oli huomattavasti muusta tyrmästä poikkeava. Läheltä löytyi myös suuri puu ja metsänhengettäriä, jotka toivoivat vapautumista joidenkin tammenterhojen avulla. Kaikki toiminta ei ollut kovin onnistunutta, kun ojensin Imoenille suuren kasan arvokkaita taikakääröjä opeteltavaksi. Vaikka kaikkien tietojen perusteella Imoenin olisi pitänyt oppia taiat helposti, käärö toisensa jälkeen katosi savuna ilmaan ilman tulosta. Kaiketi kuukausien viettäminen ruumiina puiden katkeessa vei oman osansa taikojenoppimiskyvystä. Muutenkin Imoenin maaginlahjat ihmetyttivät, mistä hän oli moisia kykyjä oppinut... Kaiketi joku Gorionin tapainen useamman magialajin harrastaja oli herättänyt hänet henkiin ja ottanut oppiinsa. Vaikea tietää kun tyttörukka ei tunnu asioista juuri puhuvan.

Epäonnistumisia esiintyi myös ansojenpurkukyvyssäni, sillä laukaisin hälytykset, joiden vuoksi jotain vähäisiä mutagolemeja rynni kimppuumme tutkiessani rauhallista makuuhuonetta, joka ei todellakaan kuulunut tämän tyrmän ankeaan ympäristöön. Gopar ja Ragnar hoitivat mallikkaasti otukset Haranin avustuksella, itseni tutkiessa huoneen ansoja laukoen niitä lisää. Onneksi löysin lisää avaimia tyrmän oviin ja portaaleihin sekä jonkin arvokkaan näköisen jalokiven, jonka annoin Jaheiran haltuun maagisen äpärämiekan kanssa. Myös muut jostain syystä oppivat minun onnistuneista lukkojen avaamisistani ja ansojen purkamisistani.

Vihdoin opimme myös meidät kaapanneen pahamaineisen velhon nimen, Irenicus.

Goparin journalista puuttuu useita sivuja, mutta jatkuu tästä kohtaa:

  • Häkist heräsin, ajatuksii keräsin
  • Maagi Berduinia tulella korvensi, samal ku potentiaalist horisi
  • Multa varasti kirveen, teki pahan virheen
  • Muistiinpanoni kans anasti, sankarimatkaamme kai fanitti,
  • Häkkiin ei jääty, Imoen pelastajaks pääty
  • Mitenköhän kuolleist tuli takas, raato tienposkes kuukauden makas,
  • Kostoretki nyt alkaa, kohta kirves katkoo maagin jalkaa
  • Kynän ja paperii kaapista poimin, saagan loppuun kirjotan verellä maagin

Ragnarin kommentteja:

  • Imoenin uudet maaginkyvyt (?) herättävät mielenkiintoa
  • Lisäksi Imoen tuntuu olevan poikkeuksellisen hyvin säilynyt ja eläväinen, kun ottaa huomioon miten hänelle kävi erään maagitornin luona
  • Vaatii inkvisiittorin herkeämätöntä huomiota ja aihepiirin lähempää tarkastelua

Ensimmäisen peli-istunnon tilastot:

Hahmo Tappojen määrä Tappojen osuus Taistelukokemus Taistelukokemuksen osuus Voimakkain uhri
Berduin 2 7 % 440 5 % Usvaotus
Haran Marmorituli 0 0 % 0 0 %
Ragnar 6 21 % 1550 18 % Otyugh
Gopar Hurmenyrkki 16 57 % 6150 74 % Vähäisempi savigolemi
Imoen 3 10 % 60 0 % Hiisi
Jaheira 1 3 % 20 0 % Hiisi
Hahmo Taso HP AC Ase/Aseet Thac0 Asevahinko Hyökkäykset
Berduin 10 80 4 Kevyt varsijousi 14 1-8 1
Haran Marblefire 8 80 1 Ashideena +2 (Lumottu sotavasara +2) 13 6-9  1
Ragnar 8 104 0 Kaksikätinen miekka 9 10-19 2
Gopar Hurmenyrkki 8 141 -1 Taistelukirves, Taistelukirves 8, 10 9-16, 9-16 3 (2 + 1)
Imoen 8/7 57 2 Lyhytjousi 15 1-6 2
Jaheira 8/7 63 4 Linko 12 2-5  1,5

Toinen peli-istunto: Salamurhaajia ja seonnut hippi

Otteita Berduinin päiväkirjasta:

  • gobliineja, vangittuja demoneja ja pimeitä kääpiöitä, kolinaa
  • joku varas
  • hengellä Sarevokin verta imevä miekka, Paladiinin kunniakas ase
  • portaaleja
  • khalidin ruumis
  • jaheira on mulkku, pölli kamat
  • imoen hengissä mut ei sit voinut ees yrittää khalidia
  • ansoja joita ei voinut purkaa
  • vampyyri ja salamurhaajia
  • lasikaapissa muodonmuuttaja
  • suuri maagitaisto, imoen ja irenicus vangittu

Goparin kirjoitelmia:

  • Ulos tyrmästä aseet veres päästiin,
  • Parasta taisteluraivoo maaginmurhaan säästin,
  • Ulkona hakemani maaginhyypiö muille velhoille uhos,
  • Ja kymmenen vastustajaa kädenkääntees tuhos,
  • Hetken epäröin pärjäänkö ilman loitsittui varustei ,
  • Mut sit ryökäle loitsi ittensä kadoksiin, Imoenin mukanaan vei,
  • Pakko saada kirveet uudet eeppiset, näpit syyhyy,
  • Kun se maagi mut jälleen näkee, verensä hyytyy

Ragnarin kommentteja:

  • Naisväki ei tämän poppoon mukana tunnu kauaa viihtyvän...
  • Toisaalta, etäisyyden ottaminen maageihin ja niihin liittyviin ilmiöihin voi olla välillä paikallaan.

Toisen peli-istunnon tilastot:

Hahmo Tappojen määrä Tappojen osuus Taistelukokemus Taistelukokemuksen osuus Voimakkain uhri
Berduin 8 10 % 1940 4 % Salamurhaaja
Haran Marmorituli 7 8 % 7120 15 % Cambion
Ragnar 11 13 % 2845 6 % Otyugh
Gopar Hurmenyrkki 53 67 % 34850 74 % Otusportaali
Hahmo Taso HP AC Ase/Aseet Thac0 Asevahinko Hyökkäykset
Berduin 11 82 4 Kevyt varsijousi 13 1-8 1
Haran Marblefire 9 90 -1 Ashideena +2 (Lumottu sotavasara +2) 13 6-9 1
Ragnar 8 104 0 Kaaoksen Miekka +2 (Lumottu kaksikätinen miekka) 7 12-21 2
Gopar Hurmenyrkki 8 141 -2 Taistelukirves, Taistelukirves 8, 10 9-16, 9-16 3 (2 + 1)

Kolmas peli-istunto: Suurkaupingin kauppoja ja seonnut sirkus

Otteita Berduinin päiväkirjasta:

Goparin mietelmiä:

  • Kyseltiin Imoenin olinpaikasta, tietoa sai irti harvasta,
  • Sirkusteltassa oli ongelmia magian kans, joku kaapannu paikan loitsuillans,
  • Taikakirveeseeen satsattiin ryhmän rahat, jotta voi estää sirkusvaltaajan aikeet pahat,
  • Ovella henki mut pysäytti, oudon kysymyksen mulle esitti,
  • Prinsessa kuinka vanha tää, jos prinssin iän kahdesti ynnää, tai jotain sinne päin, kummissani katsomaan jäin,
  • Kirveellä meinasin arvoituksen ratkaista, mut muu ryhmä ei halunnu taistella, korvaani kuiskas vastauksen, jonka henki hyväksyi poistuen,
  • Teltasta löytyi jätti kaunisääninen, johtaja ryhmän jäseneksi hyväksyi sen, siipihaltiapapiksi itteensä luulee, kaikkea sitä kuulee,
  • Parannustaiat kyl hyödyks on, mut jätin seurassa oon levoton, isookaan korstoa en pelkää, mut voiko sekopäälle kääntää selkää

Ragnarin kommentteja:

  • Varsinainen sirkus

Kolmannen peli-istunnon tilastot:

Hahmo Tappojen määrä Tappojen osuus Taistelukokemus Taistelukokemuksen osuus Voimakkain uhri
Berduin 8 8 % 1940 3 % Salamurhaaja
Haran Marmorituli 8 8 % 7120 13 % Cambion
Ragnar 15 16 % 5215 9 % Talonpoika
Gopar Hurmenyrkki 58 65 % 38530 72 % Otusportaali
Hahmo Taso HP AC Ase/Aseet Thac0 Asevahinko Hyökkäykset
Berduin 11 82 3 Lumottu tikari +1 14 3-6 1
Haran Marblefire 9 90 -1 Ashideena +2 (Lumottu sotavasara +2) 13 6-9 1
Ragnar 8 104 0 Kaaoksen Miekka +2 (Lumottu kaksikätinen miekka) 7 12-21 2
Gopar Hurmenyrkki 8 141 -2 Lumottu taistelukirves +1, Taistelukirves 7, 10 10-17, 9-16 3 (2 + 1)

Neljäs peli-istunto

Otteita Berduinin päiväkirjasta:

Goparin raapustuksia:

  • Tervehti meit huputettu ukko, puheest mieleen tuli kiekuva kukko,
  • Sano kaiken tietäväns, Imoenin löytäväns,
  • Palvelumaksuu tulis vain kerran, hintana kultapaloi lohikäärmeen painon verran,
  • Luottaako hämäräheppuun joka pieksee suuta, lupailee taivaalta kuuta, mut ei keksitty ratkaisuu muuta,
  • Tavoitteena seikkailijoiden kysyntä kartoittaa, suunnattiin kohti kapakkaa,
  • Ehkä saamme tiedustelun eteneen, kunhan käärimme juoksupoikina rahaa,
  • Vois kyl sijoittaa olueen huurteiseen, se rauhoittaa kaljamahaa

Ragnarin kommentteja:

  • Täällä Amnissa poltetaan ihmisiä roviolla omankäden oikeuden nimissä eikä ketään kiinnosta...
  • Maageilta vaaditaan kuitenkin "ajokortti", osa varmaan vilauttelee ihan mielellään muutakin...

Neljännen peli-istunnon tilastot:

Hahmo Tappojen määrä Tappojen osuus Taistelukokemus Taistelukokemuksen osuus Voimakkain uhri
Berduin 8 8 % 1940 3 % Salamurhaaja
Haran Marmorituli 8 8 % 7120 11 % Cambion
Ragnar 15 16 % 5215 8 % Talonpoika
Gopar Hurmenyrkki 60 65 % 48530 77 % Cohrvale
Hahmo Taso HP AC Ase/Aseet Thac0 Asevahinko Hyökkäykset
Berduin 11 82 4 Kevyt varsijousi 13 1-8 1
Haran Marblefire 9 90 -1 Ashideena +2 (Lumottu sotavasara +2) 13 6-9 1
Ragnar 8 104 0 Kaaoksen Miekka +2 (Lumottu kaksikätinen miekka) 7 12-21 2
Gopar Hurmenyrkki 9 158 -2 Lumottu taistelukirves +1, Taistelukirves 6, 9 10-17, 9-16 3 (2 + 1)

Viides peli-istunto

Otteita Berduinin päiväkirjasta:

Goparin aatoksia:

  • Kaupungin sillalla joku kodittomia elävältä nylkee
  • Tappaa ja ruumiiden päälle sylkee
  • Tällästä toimintaa en arvosta
  • Pelkuri puukottaa avuttomia varjosta
  • Ruvettiin tätä tutkimaan itse
  • Näin pätemättömii lainvartijoit ei kukaan tarvitse
  • Ekat vuosikymmenet kans taivasalla vietin
  • Kelmille nyt suolistustapaa mietin

Ragnarin kommentteja:

Viidennen peli-istunnon tilastot:

Hahmo Tappojen määrä Tappojen osuus Taistelukokemus Taistelukokemuksen osuus Voimakkain uhri
Berduin 9 8 % 2665 3 % Salamurhaaja
Haran Marmorituli 9 8 % 7207 9 % Cambion
Ragnar 17 16 % 6235 8 % Mukiloija
Gopar Hurmenyrkki 65 64 % 55600 77 % Cohrvale
Hexxat 1 0 % 480 0 % Orjakauppias
Hahmo Taso HP AC Ase/Aseet Thac0 Asevahinko Hyökkäykset
Berduin 11 82 4 Kevyt varsijousi 13 1-8 1
Haran Marblefire 9 90 -1 Ashideena +2 (Lumottu sotavasara +2) 13 6-9 1
Ragnar 8 104 -2 Kaaoksen Miekka +2 (Lumottu kaksikätinen miekka) 7 12-21 2
Gopar Hurmenyrkki 9 158 -2 Lumottu taistelukirves +1, Taistelukirves 6, 9 10-17, 9-16 3 (2 + 1)
Hexxat 11 49 5 Lumottu tikari +1 14 2-5  1

Kuudes peli-istunto

Otteita Berduinin päiväkirjasta:

  • murhatutkimusta, syyllinen selvisi, mutta epäkuolleiden ja maagin avulla karkasi
  • hautojen koluamista, surevia vanhempia, surevaa ylimystöä, haudan takaa hautajaisiin tyytymätön setä tappoi veljenpoikansa
  • elävältä haudattu nuorukainen, epärehellinen haudankaivaja
  • älytön määrä alemman tason olentoja ja epäkuolleita hautojen pimennoissa
  • hexxat löysi dragomirin haudan, pahaenteisiä haamuja ja ääniä
  • pikkupojan haamu valitti nallen puutetta kun joku mulkku sen tappoi
  • haudassa tappelua ja ansoja, vartija ja aika heikkopeikko vampyyri jota ei kukaan ennen pystynyt kukistamaan
  • hexxatin tappoi joku vampyyri joka olikin oikea hexxat... kunnon kusiaivo, koitti komennella, piestiin mokoma
  • väijytys kadulla, joku haluaa satamaan pahasti haavoittuneena
  • temppelialueelle eksyttiin, lähdettiinkin slummiin josta pikkupojan murhaaja hyökkäsi kimppuun kesken kuulustelun
  • haamu haudan lepoon nallensa kanssa
  • kauppa-alueella varjovarkaat ja vampyyri tappeli, haran otti osumaa ja menetti taitojaan, mutta Aerie auttoi parantamaan valumat, Ragnar tappoi vampyyrin ja sai varjovarkailta kiitosta
  • myytiin kamat

Goparin journalimerkintöjä:

  • Murhist nahkuri paljastui, pahan hajunsa vuoksi,
  • Mut kirveet nähtyään katosi, karkuun juoksi,
  • Seuraamme johtolankaa, se nylkijä vielä ilmaantuu,
  • Se päivä kun koittaa, kirveenterä kalloonsa kiilaantuu,
  • Mulkeroit maailmas kuritettavaks riittää, etusijal kuitenki Airenikus,
  • Se meit kaltoin kohdellu maagin kuvatus, tavaramerkkinään verisuonikampaus,
  • Kuulemma merirosvosaarel nyt asustaa, kera rommipullon huutaa hiiohoi,
  • Sinne ensi tilas tää kääpiö suunnistaa, velhon rusikoituaan silt kuupan amputoi

Ragnarin kommentteja:

  • Täällä on kyllä kirveelle töitä, onneksi mukana on Gopar
  • Kumma juttu, en muista kauppa-alueen varjovarkaista tai vampyyreistä yhtään mitään...
  • Toivottavasti en ole taas huitonut sivullisia ajatuksissani
  • Harvoin näkee ruumista, joka ilmaisee tyytymättömyyttään omiin hautajaisiinsa.

Kuudennen peli-istunnon tilastot:

Hahmo Tappojen määrä Tappojen osuus Taistelukokemus Taistelukokemuksen osuus Voimakkain uhri
Berduin 9 6 % 2665 1 % Salamurhaaja
Haran Marmorituli 10 7 % 11207 7 % Cambion
Ragnar 27 20 % 29710 19 % Hareishan
Gopar Hurmenyrkki 81 62 % 102370 68 % Kryptakuningas
Aerie 2 1 % 2650 1 % Varas
Hahmo Taso HP AC Ase/Aseet Thac0 Asevahinko Hyökkäykset
Berduin 11 82 4 Kevyt varsijousi 13 1-8 1
Haran Marblefire 9 90 -1 Ashideena +2 (Lumottu sotavasara +2) 13 6-9 1
Ragnar 8 104 -2 Kaaoksen Miekka +2 (Lumottu kaksikätinen miekka) 7 12-21 2
Gopar Hurmenyrkki 9 158 -2 Lumottu taistelukirves +2, Lumottu taistelukirves +1 5, 8 11-18, 10-17 3 (2 + 1)
Aerie 7, 8 34 7 Linko, lingon ammus 14 2-5 1