Ero sivun ”Baldur's Gate” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 26: Rivi 26:


Matkakertomus (sisältää pelin juonikäänteitä):
Matkakertomus (sisältää pelin juonikäänteitä):
Kynttilälinnakkeen suojassa ottoisänsä Gorionin kanssa varttunut lurjusten kiinniottamisesta kiinnostunut Berduin joutuu lähtemään matkaan kotikonnuiltaan ottoisänsä ja ystäviensä kanssa.
Kynttilälinnakkeen suojassa ottoisänsä Gorionin kanssa varttunut lurjusten kiinniottamisesta kiinnostunut Berduin joutuu lähtemään matkaan kotikonnuiltaan ottoisänsä ja ystäviensä kanssa. Ulkomaailma on yllättävän vaarallinen ja tie Gorionista eroaa lähes heti turvaisan linnakkeen porttien ulkopuolella. Kynttilälinnakkeesta karannut lapsuudenystävä Imoen lyöttäytyy väkisin seurueeseen heti Gorionin kadottua näköpiiristä.  
Ulkomaailma on yllättävän vaarallinen ja tie Gorionista eroaa lähes heti turvaisan linnakkeen porttien ulkopuolella. Kynttilälinnakkeesta karannut lapsuudenystävä Imoen lyöttäytyy väkisin seurueeseen heti Gorionin kadottua näköpiiristä. Matka jatkuu ottoisän kehotuksesta Ystävällisen Kädettämisen majataloon, tosin matkan varrelle osuneesta jätistä tehdään Gopar Hurmenyrkin johdolla jauhelihaa matkaevääksi. Majatalossa tavataan perhetuttuja ja salamurhaaja ja ryhmä kokoaa matkaan tarvittavia tavaroita. Kuuleman mukaan Nashkelissa on jotain ongelmia. Goparin verisiin kätösiin etsiytyy jostain haisevat ruskealäikitetyt kultaiset alushousut.
 
Matka jatkuu ottoisän kehotuksesta Ystävällisen Kädettämisen majataloon, tosin matkan varrelle osuneesta jätistä tehdään Gopar Hurmenyrkin johdolla jauhelihaa matkaevääksi. Majatalossa tavataan perhetuttuja ja salamurhaaja ja ryhmä kokoaa matkaan tarvittavia tavaroita. Kuuleman mukaan Nashkelissa on jotain ongelmia. Goparin verisiin kätösiin etsiytyy jostain haisevat ruskealäikitetyt kultaiset alushousut.
 
Matkalla kohti Naskelia ystävykset törmäävät pieneen Beregostin kaupunkiin. Viekas taiteilija Silke yrittää huijata kumppanuksia viattomien ihmisten teurastamiseen, mutta NEROKAS johtaja Berduin havaitsee jotain outoa, ja Gopar hurmenyrkki kietoo nyrkkinsä Silken sydämen ympärille räjäyttäen tämän veriseksi mössöksi ennen kuin tämä ehtii sanoa vastalausetta tapahtumien kululle. Samalla ryhmä päätyy auttamaan outoa taikuudenkäyttäjää Neeraa tämän ahdingossa, päätyen vastakkain Thayn punaisten velhojen kanssa. Koitoksesta selvitään ja Neera, joka paljastuu villin taikuuden käyttäjäksi liittyy ryhmään.
Matkalla kohti Naskelia ystävykset törmäävät pieneen Beregostin kaupunkiin. Viekas taiteilija Silke yrittää huijata kumppanuksia viattomien ihmisten teurastamiseen, mutta NEROKAS johtaja Berduin havaitsee jotain outoa, ja Gopar hurmenyrkki kietoo nyrkkinsä Silken sydämen ympärille räjäyttäen tämän veriseksi mössöksi ennen kuin tämä ehtii sanoa vastalausetta tapahtumien kululle. Samalla ryhmä päätyy auttamaan outoa taikuudenkäyttäjää Neeraa tämän ahdingossa, päätyen vastakkain Thayn punaisten velhojen kanssa. Koitoksesta selvitään ja Neera, joka paljastuu villin taikuuden käyttäjäksi liittyy ryhmään.

Versio 28. joulukuuta 2014 kello 19.49

Tietoa

Baldur's gate on tietokoneroolipeli, jolla on useita lisäosia ja sivupelejä.

Kulmapaikka-pelit

Tähän on lisätty moninpelissä pelattuja pelejä.

BG:EE-ryhmäpeli, peruskampanja, alkanut 28.12.2014

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka Alignment STR DEX CON INT WIS CHA
lanxu Haran Marblefire Kääpiö/M Cleric Chaotic Good 18 17 19 9 18 8
cb Berduin Kääpiö/M Bounty Hunter Lawful Neutral 16 17 16 13 11 16
fitzhood Gopar Gorefist Kääpiö/M Barbarian Chaotic Neutral 18/00 17 19 7 10 6
asdfas Ragnar Ihminen/M Inquisitor Lawful Good 18/16 18 17 10 13 18
NPC Neera Puolhaltia/N Mage/Wild Mage Chaotic Neutral 11 17 14 17 10 11
NPC Rasaad yn Bashir Ihminen/M Monk Lawful Good 16 16 14 11 14 14

< Taustaa: Jotain tähän?

Matkakertomus (sisältää pelin juonikäänteitä): Kynttilälinnakkeen suojassa ottoisänsä Gorionin kanssa varttunut lurjusten kiinniottamisesta kiinnostunut Berduin joutuu lähtemään matkaan kotikonnuiltaan ottoisänsä ja ystäviensä kanssa. Ulkomaailma on yllättävän vaarallinen ja tie Gorionista eroaa lähes heti turvaisan linnakkeen porttien ulkopuolella. Kynttilälinnakkeesta karannut lapsuudenystävä Imoen lyöttäytyy väkisin seurueeseen heti Gorionin kadottua näköpiiristä.

Matka jatkuu ottoisän kehotuksesta Ystävällisen Kädettämisen majataloon, tosin matkan varrelle osuneesta jätistä tehdään Gopar Hurmenyrkin johdolla jauhelihaa matkaevääksi. Majatalossa tavataan perhetuttuja ja salamurhaaja ja ryhmä kokoaa matkaan tarvittavia tavaroita. Kuuleman mukaan Nashkelissa on jotain ongelmia. Goparin verisiin kätösiin etsiytyy jostain haisevat ruskealäikitetyt kultaiset alushousut.

Matkalla kohti Naskelia ystävykset törmäävät pieneen Beregostin kaupunkiin. Viekas taiteilija Silke yrittää huijata kumppanuksia viattomien ihmisten teurastamiseen, mutta NEROKAS johtaja Berduin havaitsee jotain outoa, ja Gopar hurmenyrkki kietoo nyrkkinsä Silken sydämen ympärille räjäyttäen tämän veriseksi mössöksi ennen kuin tämä ehtii sanoa vastalausetta tapahtumien kululle. Samalla ryhmä päätyy auttamaan outoa taikuudenkäyttäjää Neeraa tämän ahdingossa, päätyen vastakkain Thayn punaisten velhojen kanssa. Koitoksesta selvitään ja Neera, joka paljastuu villin taikuuden käyttäjäksi liittyy ryhmään.