Kuvaus
Jälleen uusi ja huikea Solasta-ryhmäpeli! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan!
Morrows Deep on Solasta: Crown of the Magister pelin moduuli, jonka on tehnyt Steamworkshoppiin käyttäjä Artyoan.
Moduuli on "pehmeä jatko-osa" Forsaken islelle, sijoittuen samaan maailmaan.
Hiipparijengi luolastoista selvinneenä kolmannen seikkailukerran jäljiltä.
Perinin henkikaveri Jaska ei malta odotella gobliiniluolan tutkimisen jatkoa.
Alla ovat tämänkertaisen seurueen hahmot.
Pelaaja |
Hahmo |
Rotu & Sukupuoli |
Luokka |
STR |
DEX |
CON |
INT |
WIS |
CHA
|
Cb |
Seersha Faireagle |
Metsähaltia/N |
Samooja |
16 |
18 |
17 |
12 |
16 |
11
|
lanxu |
Eirini Nikefogon |
Lohikäärmeläinen/N |
Munkki |
17 |
17 |
16 |
15 |
17 |
11
|
fitzhood |
Perin Berin |
Suopuolituinen/M |
Druidi |
10 |
11 |
17 |
12 |
18 |
11
|
asdfas |
Jourgen Halkinaam |
Puolihaltia/M |
Taikuri |
15 |
18 |
18 |
15 |
10 |
20
|
Fitzhoodin hahmon kuva ja tiedot
Asdfasin hahmon kuva ja tiedot
Cb'n hahmon kuva ja tiedot
lanxun hahmon kuva ja tiedot
Matkakertomus
Ensimmäinen istunto
- Sankarit saattoivat karavaanin lähelle suljettua Morrows Deepin kaupunkia.
- Ja saman tien tyjensivät kaiken löytämänsä, ehkä karavaanin omistajan omaisuus oli jo ryövätty.
- Vakoojia ja varkaita kaikkialla...
- Ryntäilyä metsään ja metsään meni
- Susia, kotkia, karhuja, hämähäkkejä ja muita otuksia
- Eirini hönki tulta vihollisia kohti menestyksekkäästi
- Seersha kokeneena samoojana otti vastaan kuolettavia iskuja kerta toisensa jälkeen
- Dryadin lumoamat köynnökset estivät tehokkaasti Seershan ja Perinin toimet
- Ryövärit vaivasivat jo tiellä
- Myös metsiköstä Seershan taskuun eksyi lumottu tosinäön amuletti ja arvokas jalokivi
- Kuulemma luolia olisi koluttavaksi ja varkaita nitisttettäväksi, vaihtoehtoinen tie kaupunkiin pitäisi löytää maan uumenista
- Melko toheloa porukkaa riittää, taikaesineiden tunnistaminenkaan ei tahdo sujua kuin alennushintaan papin luona.
Pelaaja |
Hahmo |
Rotu & Sukupuoli |
Luokka |
HP |
AC |
LVL |
STR |
DEX |
CON |
INT |
WIS |
CHA
|
Cb |
Seersha Faireagle |
Metsähaltia/N |
Samooja |
22 |
15 |
2 |
16 |
18 |
17 |
12 |
16 |
11
|
lanxu |
Eirini Nikefogon |
Lohikäärmeläinen/N |
Munkki |
19 |
16 |
2 |
17 |
17 |
16 |
15 |
17 |
11
|
fitzhood |
Perin Berin |
Suopuolituinen/M |
Druidi |
19 |
11 |
2 |
10 |
11 |
17 |
12 |
18 |
11
|
asdfas |
Jourgen Halkinaam |
Puolihaltia/M |
Taikuri (Manan maalari) |
18 |
14 |
2 |
15 |
18 |
18 |
15 |
10 |
20
|
Toinen istunto
- Leiriytymisen jälkeen sankarit lähtivät kahlaamaan näkyviä aarrekasoja kohti, mutta sudet ja dryadit sekä jättinokivarikset yrittivät estää heitä.
- Seersha tuttuun tapaansa päätyi hetkessä kanveesiin linnun nokkimana.
- Perin onnistui karttuneen druidimagiakokemuksen ansiosta manaamaan esiin gorillamaisen henkiolentokumppanin, jonka Perin nimesi Jaskaksi. Kivenlohkareita viskova ja nyrkeillä vihollisia rusikoiva apina on ollut suuri apu taistelussa ja jättänyt Perinin varjoonsa.
- Perin sai myös kaupasta paremman nahkapanssarin kuin aiemmin käytetty perinteinen druidipanssari. Valitettavasti Perin näyttää nyt maantierosvolta.
- Eirini sinkoili paikasta toiseen maanisesti hihkuen, lyhyt miekkaa nuollen ja jostain myrkyistä itsekseen puhuen.
- Ainoa hieman vakaampi tapaus Jourgen vain hiljakseen seurasi taustalta ja taktisesti jakoi tuli-, taika- tai varsinaisia vasamia.
- Dryadien takaa löytyi pelokas kauppias, joka kuulemma myy kummallisempia tavaroita.
- Pusikoista löytyi mitä sattuu, pienessä linnakkeessa väijyi rosvoja.
- Rosvot piilottelivat, joten niiden perässä sai juosta.
- Taistelu sujui tuttuun tapaan, apinan tehdessä suurvahinkoa ja Seershan maatessa haavoittuneena maassa.
- Lisää rosmoja väijyi linnoituksen muurin sisällä, mutta taktinen taistelu pelasti.
- Tällä kertaa jopa Eirini päätyi maahan makoilemaan hetkeksi.
- Suurtaistelijat kävivät myymässä tavaraa ja lepäilivät voimistuen.
- Seersha oppi taistelemaan kahdella aseella paremmin ja juoksemaan kauemmas.
- Metsikössä hämähäkkejä ja lentäviä petoja dryadin kanssa
- Seurue hääti eläimet hautausmaalta väkivalloin, kyytiä saivat karhut, sudet ja kotkat. Tästä kentien suuttuneena epäkuolleet nousivat haudoistaan ja munkki teki niistä luujauhoa.
- Seersha oli lähes hyödyllinen muistaessaan että osaa taistella epäkuolleita vastaan
- Eirini taistelusauvallaan teki tuhoa tehokkaasti luurankoihin
- Perin ja apina talloivat luurangot murskaksi
- Jourgen keitteli nuotiolla hetken kahvia, ennen kuin päätyi tulittamaan kalisijat kuoliaaksi
- Lopuksi sankarit lähtivät seikkailemaan linnoituksen raunioihin, viemäreissä majaili lisää rosmoja
- Seersha päätyi lähes heti kanveesiin salaoven takaa hiipiessään. Gorillan ei annettu yrittää elvytystä, vaan Perin käytti kerrankin hyödyllistä druidimagiaansa parannustaikaan.
- Eirini pääsi vihdoin myrkyttämään aseensa, mutta pimeys ja tikat olivat koitua suunnitelman kohtaloksi
- Perin heitteli soihtujen keskeltä tikkoja hyvin piiloutuneena, ehkä valo häikäisi vihollisten pimeänäköä ja muuttui lopulta sudeksi parantelujen jälkeen.
- Tikkojen pitkä heittoetäisyys vaati aina vastaavan kovan karjaisun, mutta rosvot eivät paikantaneet mölyn lähdettä.
- Apina murskasi kaiken tieltään
- Jourgen päätyi viimein tuli- ja varrsijousen vasamien lisäksi käyttämään voimakkaampia taikaohjuksiaan kun huomasi taistelun päätyvän tunarikavereille kohtalokkaaksi
- Tavaroita kolutessa löytyi:
- Seershalle loihdittu tikari ja nahkapanssari
- Eirinille loihdittu taistelusauva ja pitkän manaamisen jälkeen pimeänäkösormus
- Jourgen joutui nuolemaan näppejään, mutta sai loihditun repun ja taskuihinsa muutaman taikakäärön hätätilanteita varten (ehkä ne toimivan myös pusikossa ja luolastoissa lehtien korvikkeena)
Pelaaja |
Hahmo |
Rotu & Sukupuoli |
Luokka |
HP |
AC |
LVL |
STR |
DEX |
CON |
INT |
WIS |
CHA
|
Cb |
Seersha Faireagle |
Metsähaltia/N |
Samooja (Nopea terä) |
31 |
18 |
3 |
16 |
18 |
17 |
12 |
16 |
11
|
lanxu |
Eirini Nikefogon |
Lohikäärmeläinen/N |
Munkki (Selviytymisen taival) |
27 |
18 |
3 |
17 |
17 |
16 |
15 |
17 |
11
|
fitzhood |
Perin Berin |
Suopuolituinen/M |
Druidi (Ystävähengen kehä) |
27 |
12 |
3 |
10 |
11 |
17 |
12 |
18 |
11
|
asdfas |
Jourgen Halkinaam |
Puolihaltia/M |
Taikuri (Manan maalari) |
26 |
14 |
3 |
15 |
18 |
18 |
15 |
10 |
20
|
Kolmas istunto
- Tavaroiden säätöä leireillä
- Takaisin linnoituksen kellareita tutkimaan, reittejä jos monia
- Raskaita loihdittuja panssareita
- Epäilyttävä avainkasa haarniskoineen
- Hämähäkit sun muut syöpäläiset tulipilailijan ja dryadin kera väijyttivät
- Perin, Jourgen ja Jaska joutuivat toimimaan omillaan köynnösten keskellä
- Eirini ja Seersha huitoivat hämiksiä kahdestaan
- Ryhmän kilpavarustelukierre alkoi
- Perin vaihtoi lumottuun nahkapanssariin, näyttäen entistäkin hämärämmältä
- Seersha oli hetken kevyessä haarniskassa, mutta päätyi vahvistettuun nahkapanssariin, ehkä huonoin tuloksin
- Eirini sai käsiinsä taikavahvistetut hansikkaat, joita epäili täysin turhiksi, kunnes valeli ne ennen joka ateriaa myrkyllä
- Jourgen jäi nuolemaan myrkyttömiä näppejään, mutta patistetiin tekemään reseptistä lumottua jäätikaria
- Perääntyminen lepäämään ei onnistunut aivan odotetusti, mutta
- Perin taisi ryhtyä lopulta pahamaiden ryöväriksi? Ainakin myrkyille altistunut jatkuvasti
- Eirini harjoittanut viisauttaan ja ketteryyttään
- Jourgen päätyi opiskelemaan esineiden tekemistä useiden epäonnistumisten jälkeen
- Seersha opetteli paremmin huitomaan aseita molemmissa käsissään
- Linnan ryöväreistäkin päästiin eroon vaikean taistelun jäljiltä
- Taika-aseita suorastaan satoi taivaalta
- Maan alla seikkailu sekoitti ryhmän pasmat pahemman kerran
- Gobliinien verta jahdatessaan päätyivät ensin hämähäkkien ja minotaurin väijyttämiksi
- Ja peikkoa pelästyen kirkuen lähtivät karkuun pahaenteisen väsyttävän näyn nähtyään
- Peikkoja kasvoi unessa joka kivenkolosta ja uljaan sankarikuoleman koki koko ryhmä Jaskaa myöten, joka apinan raivoilla on suurin taistelija kautta aikain
Pelaaja |
Hahmo |
Rotu & Sukupuoli |
Luokka |
HP |
AC |
LVL |
STR |
DEX |
CON |
INT |
WIS |
CHA
|
Cb |
Seersha Faireagle |
Metsähaltia/N |
Samooja (Nopea terä) |
40 |
19 |
4 |
16 |
19 |
17 |
12 |
16 |
11
|
lanxu |
Eirini Nikefogon |
Lohikäärmeläinen/N |
Munkki (Selviytymisen taival) |
35 |
20 |
4 |
17 |
18 |
16 |
15 |
18 |
11
|
fitzhood |
Perin Berin |
Suopuolituinen/M |
Druidi (Ystävähengen kehä) |
39 |
14 |
4 |
10 |
11 |
18 |
12 |
18 |
11
|
asdfas |
Jourgen Halkinaam |
Puolihaltia/M |
Taikuri (Manan maalari) |
34 |
14 |
4 |
15 |
18 |
18 |
15 |
10 |
20
|
Neljäs istunto
- Saimme palkkioksi varkaiden jahtaamisesta 700 kultaa kauppiaalta ja jonkun miekantaontaohjeen vihaiselta vartijakapteenilta.
- Päätimme lähteä kryptia koluamaan, leirin jälkeen vihollisiksi paljastui epäkuolleita luurankoja ja muumioita.
- Seershan huono onni jatkui niin vahingoittumisissa että aseilla osumisessakin.
- Taipaleella Seersha sai viholliset palamaan sytyttävän pitkän miekan ja Jourgenin takoman kylmyyttä luihin ja ytimiin iskevän tikarin.
- Jourgen taas taikoi vihollisia suohon, mutta jostain syystä näki sauvansa kahtena taisteluväsymyksestä (ja taikajuomien keittelyhöyryistä) johtuen.
- Jourgen myös otti vara-aseekseen Seershan vanhan taiotun tikarin ja pukeutui piiloutumista edistävään haltiaviittaan.
- Eirini juoksenteli villinä taisteluun väistellen kuin mikäkin.
- Puolustautumiskykyä paransivat uusi amuletti, tyrmäämiseen erikoistuneet rannesuojat sekä gobliiniluolan periltä kaivettu heittokeihäs.
- Perin perusteellinen Perin parantamisen ja myrkkytaikojen lisäksi vahvisti omaa ja Jaskan osaamistasoa.
- Perin osti itselleen myös piiloutumista helpottavat saappaat, valitettavasti Jaskaa ne eivät auttaneet.
- Moni löydetyistä mahtiesineistä päätyi suoraan kauppiaille ryhmän erikoistuessa kevyempiin aseisiin ja panssareihin.
Pelaaja |
Hahmo |
Rotu & Sukupuoli |
Luokka |
HP |
AC |
LVL |
STR |
DEX |
CON |
INT |
WIS |
CHA
|
Cb |
Seersha Faireagle |
Metsähaltia/N |
Samooja (Nopea terä) |
49 |
19 |
5 |
16 |
19 |
17 |
12 |
16 |
11
|
lanxu |
Eirini Nikefogon |
Lohikäärmeläinen/N |
Munkki (Selviytymisen taival) |
43 |
21 |
5 |
17 |
18 |
16 |
15 |
18 |
11
|
fitzhood |
Perin Berin |
Suopuolituinen/M |
Druidi (Ystävähengen kehä) |
48 |
14 |
5 |
10 |
11 |
18 |
12 |
18 |
11
|
asdfas |
Jourgen Halkinaam |
Puolihaltia/M |
Taikuri (Manan maalari) |
42 |
14 |
5 |
15 |
18 |
18 |
15 |
10 |
20
|
Viides istunto
- Gobliiniluolan tutkiminen jatkui
- Luolassa oli enemmän kaikkea muuta kuin gobliineja
- Yllättäviä jättiläisiä ja peikkoja joka nurkan takana
- Apureina susia sun muita outoja otuksia
- Luolissa oli melko pimeää, Jaska joutui hosumaan huteja ja jopa haltiasilmäinen Jourgen tähtäili tulipalloja Eiriniin ja henkihieverissä olleeseen Seershaan
- Onneksi hirviöt kärsivät tulesta enemmän kuin ketterät taistelijat
- Perinin voimakkaat kyvyt yllättivät jopa kaverit, kuunsäteet ja salamoinnit keskellä pimeää maanalaista luolastoa aiheutti vahinkoa myös kavereihin
- Seershan tunaroinnit jatkuivat, jostain syystä tuuri ei aina tunnu olevan lähitaistelijaksi haluavan puolella, sen sijaan jähmettävät myrkkynuolet toimivat liiankin hyvin
- Eirini ei oikeastaan kerännyt kuin kehuja väistellen iskun toisensa jälkeen ja takoen raajoillaan vihollisia, välillä kyllästyen ja viskoen taikaheittokeihästä, myös yllättäen lähietäisyydeltä
- Lohikäärmekin yllätti kielletyssä luolassa, valitettavasti tulipallo aiheutti tuhoa
- Voima-, sankaruus- ja kiirehdyspullot kantoivat Eirinin ja Seershan lohikäärmeen kimppuun salamana
- Hirviöt olivat ihmeissään, voimien tunnossa väsymätön ryhmä syöksyi outoon temppeliin
- Temppelissä oli katalia sorakeita sekä syvyyksien samoojia, ritareita ja pappeja
- Perinin viha oli suorastaan jähmettävä syväritaria kohtaan, joka ei voinut taistelussa tehdä mitään, saaden vain Jaskan ja Eirinin iskut lähietäisyydeltä kanveesiin asti
- Taistelu alkoi jo väsyttää, mutta Seersha meni tutkimaan jokaista kiiltävää esinettä
- Valitettavasti yksi niistä avasi oven suureen joukkotappeluun, johon muut ryhmäläiset tuntuivat jo liian väsyneiltä
- Onneksi ryhmä oli pääasiassa syvältä olevia samoojia, Seershan heikot taidot esimerkkinä rohkeat taistelijat jättivät nämä ampumaan nuolia seinille
- Mahtiesineitä tuntui löytyvän joka nurkan takaa, valitettavasti suurin osa oli sankareille turhia.
- Kauppiaat saivat pilkkahintaan rikkauksia, kun taas kiskurihintaan tarjosivat ryhmäläisille rihkamaa
- Jourgen joutui luopumaan sairauksia estävästä amuletistaan, kun Eirini sai jo toiset rannekkeensa, tällä kertaa suojaavat
- Tarvittaessa varmaan Jourgenillekin kelpaa suojarannekkeet, mutta ryhmäpaine ajoi ne vihdoin osumaa ottaneelle Eirinille toistaiseksi Jourgenin jäädessä yskimään keuhkojaan sairaana outo "Livestrong-ranneke" ranteessaan
- Kokenut ryhmä oppi jälleen uusia taitoja haastavien seikkailujen jälkeen:
- Seersha kyllästyi elementaaleihin ja nyt epäkuolleiden tapaan osaa taistella paremmin niitä vastaan. Myös soiden aiheuttamat ikävät kokemukset karaistivat samoojaa
- Eirinin nyrkit muuttuivat yliluonnollisiksi, samoin kipu ja tuska vain kiihdyttävät lohikärmehisen parantumista
- Perin oppi kanavoimaan itsensä parantamista myös Jaskaan, Jaska taas oppi viimein takomaan taikamaisesti henkinyrkeillään ja -kivillään
- Jourgen halusi salamoida, mutta ryhmäpaineen alla oppikin lentämään ja lennättämään etenkin Eiriniä jolla tuntui olla ongelmia joidenkin vihollisten tavoittamisessa
Pelaaja |
Hahmo |
Rotu & Sukupuoli |
Luokka |
HP |
AC |
LVL |
STR |
DEX |
CON |
INT |
WIS |
CHA
|
Cb |
Seersha Faireagle |
Metsähaltia/N |
Samooja (Nopea terä) |
58 |
19 |
6 |
16 |
19 |
17 |
12 |
16 |
11
|
lanxu |
Eirini Nikefogon |
Lohikäärmeläinen/N |
Munkki (Selviytymisen taival) |
51 |
23 |
6 |
17 |
18 |
16 |
15 |
18 |
11
|
fitzhood |
Perin Berin |
Suopuolituinen/M |
Druidi (Ystävähengen kehä) |
57 |
14 |
6 |
10 |
11 |
18 |
12 |
18 |
11
|
asdfas |
Jourgen Halkinaam |
Puolihaltia/M |
Taikuri (Manan maalari) |
50 |
14 |
6 |
15 |
18 |
18 |
15 |
10 |
20
|
Istunnot