Dungeons & Dragons

Kulmapaikasta
Versio hetkellä 3. maaliskuuta 2019 kello 21.53 – tehnyt Cb (keskustelu | muokkaukset) (→‎Seikkailijat)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun

Dungeons & Dragons

Dungeons & Dragons on pitkät perinteet omaava pöytäroolipelisäännöstö, jotka ovat monelle kulmapaikkalaisellekin tutut etenkin tietokoneroolipelien (kuten Baldur's Gate ja Neverwinter Nights) osalta.

Dungeons & Dragons 5th Edition Starter Set

Kulmapaikkalaiset ovat päätyneet myös pelin viidennen painoksen aloittelijapakkausen perusteella pelaamaan Phandelverin kadotettu kaivos -kampanjaa. Tyrmämestarina toimii melko mielikuvitukseton cb.

Seikkailijat

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka Suuntautuneisuus Voi Ket Ruu Äly Vii Kar
lanxu Orsik Battlehammer Kääpiö Pappi Neutraalin hyvis 14 8 15 10 16 12
fitzhood Corrin Tealeaf Puolituinen Lurjus Tasapainoinen 8 16 12 13 10 16
cb Morath Woodwinter Ihminen Taistelija Laillisen hyvis 14 16 15 11 13 9
cb Stor Helder Ihminen Taistelija Tasapainoinen 19 14 17 8 8 9

Hahmojen taustat

Morath Woodwinter

Morath Woodwinter tapasi kaksihenkisen seikkailijaryhmän Phandalinin Kaivosmiesten Vaihtopaikalla, jossa tämä oli maleksinut toimeksiantoja odotellen. Sankarit halusivat lisää miesvoimaa etulinjaan, jota tämä kansansankari päätyi tarjoamaan. Eikä kukaan muukaan suostunut juuri hänen kanssaan tekemisiin tämän ylisuuren innon ja suurieleisen miekanheiluttelun vuoksi.

Morath syntyi Thundertreen varakkaaseen kylään rakastaville vanhemmille. Valitettavasti kylän läheinen tulivuori purkautui 30 vuotta sitten, johtaen kylän hätäiseen evakuointiin. Morath ja hänen perheensä viettivät hänen elämänsä alkuvuodet siirtyen kylästä kylään löytämättä pysyvää asuinsijaa, toimien erilaisissa palvelu- ja raskaissatyötehtävissä. Morath toimi ennen Phandaliniin päätymistään Neverwinterin satamassa, jossa hän pääasiassa kantoi tavaroita laivoihin. Kerran hän päätyi puolustamaan kanssatyöntekijöitään epäreilua päällysmiestä vastaan ja totesi, että elämässä täytyy olla muutakin kuin arkinen työ. Hän päätti ryhtyä oikeaksi sankariksi, joka puolustaisi heikkoja ja alistettuja, missä heitä sitten näkisikään.

Moranth on kuullut, että Thundertreen kylän raunioita vartioi voimakas lohikäärme, jonka hän haluaa kukistaa ja palauttaa kylän entiseen loistoonsa. Lohikäärmeentappaja on oikea sankari, ja se on selkeästi hänen kohtalonsa! (Miekkojen vahingossa kattoihin kiinni tökkäisyjen lisäksi.)

Moranth on taidoiltaan lähes samoojamainen taistelija, joka suosii keveitä panssareita, kahden käden miekkaa ja on erikoistunut etenkin jousiammuntaan. Hän tulee erityisesti toimeen eläinten kanssa, hallitsee paikallishistoriaa, on tarkkaavainen ja selviytymiskykyinen erämaiden ankarissa olosuhteissa. Tavalliset ihmiset arvostavat syystä tai toisesta hänen yrityksiään taistella heikompien puolsesta, tarjoten tälle majoitusta ja apua.

Morath on melko kielitaitoinen metsäläiseksi, halliten yleiskielen lisäksi haltioiden soinnukkaan puheen ja kauniin kirjoituksen.

Merkittävät muut hahmot

  • Kääpiöveljekset Gundren, Nundro ja Tharden Kivenetsijä - palkkasivat karavaania suojelemaan seikkailijat, sattumoisin Orsikin serkkupoikia
    • Gundrenin kaappasivat hiidet, Nundro ja Tharden kadoksissa kymmenen päivää
  • Sildar Hallwinter - kokenut taistelija ja inspiroiva performanssiartisti
    • Nykyisin Phandalinin kaupungin uusi konstaapeli ja järjestyksenvalvoja
    • Tarjoaa Teräväkidan linnan löytämisestä ja sen hiisijohtajan voittamisesta 500 kultapalaa
    • Haluaa löytää edeltäjänsä, velho Iarno Albrekin, joka katosi pari kuukautta sitten
  • Suuri maahissamooja eikun öh tunaripiilottelijahiisi - Gibnak - karkuteillä, panssari ja viitta päällään pelkän vesipullon kanssa
  • Hiisiluutnantti - Yeemik - kuoli Gibnakin nuoleen
  • Ötökkäkarhu Klarg (Kent?) - kuollut
  • Virranrantaheinikko - sammutettu Gibnakin toimesta
  • Elmar Barthen - yleistavarakauppias
  • Daran Edermath - kunniakas eläkeläinen joka hoitaa hedelmätarhaa
    • Haluaisi joidenkin tutkivan Vanhan Pöllön Kaivo-nimisiä raunioita, joissa kuulemma liikuskelee epäkuolleita
  • Linene Graywind asekauppias, jonka kadonneen karavaanin tarvikkeet suuret sankarit löysivät
  • Halia Thornton - itsevarma kaivoskauppapaikan pitäjä ja Phandalinin defacto johtaja
    • Haluaa eroon Punamerkkien koplan johtajasta, tarjoaa tästä eroon pääsemisestä 100 kultapalaa
  • Quelline Alderleaf - puolituismaanviljelijä ja Corrinin täti, paikallisen druidin ystävä
  • Sister Garaele - Tymoran haltiapapitar, paikallisen pyhätön hoitaja
    • Haluaa seikkailijoiden neuvottelevan voimakkaasta taikakirjasta paikallisen epäkuolleen kirkujattaren kanssa, tarjosi lahjukseksi hopeakampaa
    • Vaivanpalkaksi lupaa kolme 50 kultapalan arvoista parannuspulloa
  • Harbin Wester - Phandalinin viisas kaupunginjohtaja ja pankkiiri
    • Haluaa eroon örkeistä, palkkio 100 kultapalaa
  • Punamerkkien kopla - paikallinen kunniakas herrasmieskerho, jota paikallisväestö ei hyväksy
    • Väitetään kidnapanneen ihmisiä ja teurastaneen porukkaa kadulle
    • Corrin päätti teurastaa muutaman keskellä kaunista päivää, aiheuttaen muut osalliseksi moiseen karmeaan rikokseen

Matkakertomus (sisältää pelin juonenkäänteitä)

Istunnot

Istunto päivämäärä kesto
1. Osa 1: Hiisinuolet 12.01.2019 n. 6 h
2. Osa 2: Phandalin 02.02.2019 n. 5 h
3. 03.03.2019 n. 5 h
Yhteensä xx h xx min

Linkkejä