Neverwinter Nights: Nopparyhmän seikkailut

Kulmapaikasta
Versio hetkellä 23. lokakuuta 2017 kello 21.23 – tehnyt Asdfas (keskustelu | muokkaukset)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun

Kuvaus

Tiedossa ehkä huimin Neverwinter Nights -ryhmäpeli ikinä! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan, jossa on käyty porukalla läpi Forgotten Realmsiin sijoittuvia tietokoneroolipelejä.

Peli Moduuli Aikaväli Kesto
Neverwinter Nights Shadows of Undrentide 01.10.2017 - xx.xx.xxxx x tuntia

Nopparyhmän jäsenet

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka Suuntautuneisuus Voi Ket Ruu Äly Vii Kar
lanxu Thora Field Puolituinen/F Loitsija Sekopäisen tasapainoinen 11 16 9 11 13 16
cb Illiena Thilarerel Haltia/F Lurjus Laillisen hyvis 10 16 9 16 11 14
fitzhood Perin Berin Maahinen/M Metsäpappi Sekopäisen tasapainoinen 10 9 16 14 16 11
asdfas Ronald Drumpf Puoliörkki/M Taistelija Perus tasapainoinen 15 15 13 12 12 8

Hahmojen taustat

Tällä kertaa kyseessä onkin sekalainen seurakunta!

Thora Field

Persoonallisuus: Thora on lempeä, yksinkertainen ja erittäin suoraviivainen puolituinen, joka pyrkii aina suojelemaan tovereitaan. Kyseessä onkin erikoinen piirre, sillä Thora on todella kuikelo, jonka pitäisi välttää lähitaistelua hinnalla millä hyvänsä. Hän ei pidä pitkistä, moninmutkaisista suunnitelmista vaan hakee yksinkertaisinta mahdollista ratkaisua ongelmiin.

Taustat: Jo nuoresta pitäen Thora on halunnut matkata ympäri Torilia ja löytää uusia, jännittäviä seikkaluja. Hän on aina pitänyt Bardien tarinoista ja monesti toivonut olevansa joskus itsekin osa jotain suurta mistä nämä tarinoitsijat kertoisivat. Tarinat salaperäisistä Vesisyvän loordeista olivat aina kiinnostaneet Thoraa ja suoraviivainen suunnitelma loordien henkilöllisyyden selvittämiseen rakentuikin puolituisen päässä. Hänestä pitäisi itsestään tulla yksi Vesisyvän hallitsijoista. Tästä syystä hän päätyi lopulta Vesisyvän hallituksen palkkalistoille kykyjensä ansiosta. Thora oli erinomainen sovittelija ja kiistojen selvittelijä, jonka taitoja arvostettiin oikeudessa. Noustessaan hallinnon arvoasteikossa Thoran kykyjä on hyödynnetty tietojen keräämisessä ympäröivistä maista ja puolituinen onkin tyytyväinen matkustamisentäytteiseen elämäänsä.

<spoiler show="Näytä heitot" hide="Näytä heitot"> Tehtiin heitot: 36: Hardy, 43: Inattentive, 72: Skinny

Tehtiin heitot: 4: Government Background, 20: Spy </spoiler>

Perin Berin

<spoiler show="Näytä heitot" hide="Näytä heitot"> Tehtiin heitot: 50: Nightsighted, 53: Passionate, 66: Relentless

Tehtiin heitot: 10: Underworld Background, 29: Gambling </spoiler>

Illiena Thilarerel

<spoiler show="Näytä heitot" hide="Näytä heitot"> Tehtiin heitot: 3: Abrasive, 82: Spellgifted, 72: Slippery

Tehtiin heitot: 7: Military Background, 31: Heavy cavalry </spoiler>

Ronald Drumpf

Isokokoinen puoliörkkijohtajamme, joka on pääosin luonteeltaan lempeä. Hän toisaalta myöskin melko lyhytjännitteinen suoran tai epäsuoran toiminnan puoliörkki, joka ei varsinaisesti vastustele palkkioiden keräämistäkään.

Matkakertomus (sisältää pelin juonenkäänteitä)

Kukin kappale edustaa yhtä peli-istuntoa

Taikakalujen metsästys

Ryhmän tarina alkaa Hopeisilta Rajamailta, jossa tapahtui kauheita! Seurueemme majailee Drogan Droganinpojan luona seikkailijoiden ammattiopistossa, jossa on menossa talven loppukokeet. Koboldit kuitenkin tekevät sinne ryöstöretken ja varastavat neljä (4) kpl taikaesineitä ja myrkyttävät Droganin ja tuhoavat kylää. Taikaesineiden vahtija pakotti meidät vastailemaan muutamiin kompakysymyksiin, jotta pääsimme jatkamaan. Onneksi seurueessa on mukana myös laadukkaita jäseniä, joille ei asia aiheuttanut vaikeuksia. Tapasimme useita kyläläisiä, mm. paikallisen kylähullun joka on sormeillut surmatun ruumista levittääkseen omaa huijausteoriaansa jumalten kostosta. Jostain syystä tämä oli liikaa hänen seuraajilleen ja kylähullu luikki pakoon. Lisäksi pelastimme paikallisen kokin, joka oli jäänyt muutaman koboldin panttivangiksi. Onnistuin neuvottelemaan panttivangin vapaaksi ja ajattelin josko koboldit poistuisivat paikalta vähin äänin rauhanomaisesti, mutta juuri silloin yksi ryhmän jäsenistämme avasi tulen (enemmän tai vähemmän vahingossa) ja koboldit surmattiin. Tapasimme myös kylän juopon pormestarin ja hänen vihjailevan "assistenttinsa". Tämän jälkeen siirryimme kylän toiseen puoliskoon jossa pelastimme vauvan sieppaamalla hänet väkisin koboldien kynsistä. Tapasimme myös karavaanareita ja jonkin epäilyttävän punamaagin, jonka kanssa teimme tai sitten emme tehneet jotain sopimusta -katsotaan mitä asian kanssa lopulta toimitaan.


Lyhyen tauon jälkeen etenimme syvemmälle maaseudulle ja tapasimme yhden tyypin, jonka mukaan koboldit olivat hajaantuneet gnollien hyökkäyksen takia. Jäljet johtivatkin läheiseen haltioiden hautakyrptakompleksiin, jonne seurueemme paineli suinpäin. Hautakryptassa oli vastassa armeija rottia, sekä ovi, joka ei tahtonut pysyä millään auki. Jonkin ajan kuluttua matkasimme syvemmälle kryptaan ja tavoistamme poiketen jätimme kaikki hautaholvit tyhjentämättä, sillä emme halunneet loukata seurueen haltiajäsenen tunteita. Lisäksi hautojen sorkkimisesta olisi saattanut muutenkin tulla vain vaikeuksia. Tapasimmekin muutamia ystävällismielisiä haamuja, joista toinen käski hajottaa hämähäkkien pesän ja toinen pyysi noutamaan kadonneen miekkansa. Yllättäviä vaikeuksia aiheuttivat etenkin jousia ampuvat kobildit, joiden nuolet tekivät kiusallisen paljon vahinkoa. Tästä huolimatta löysimme pian koboldilauman johtajan ja haamun antamien ohjeiden mukaisesti laitimme muinaisen kaasuansan toimintakuntoon. Koboldien asemapaikka muuttuikin pian kaasukammioksi, joka helpotti niiden eliminointia. Tässä olisi ehkä pystynyt toimimaan toisinkin, mutta päätimme että suoraviivainen toiminta on kaikkein paras ratkaisu, koska koboldilaumaa johtava pikku-ukko uskoi vain yhtä asiaa. Kaasun hälvettyä löysimmekin ensimmäisen varastetun taikaesineen, eli muumioituneen käden. Taikaesineestä löytyi myös "kätevä" ominaisuus, eli se osoittaa karkeasti muidenkin varastettujen esineiden suunnan. Tämä johtikin seurueemme suoraan seuraavan esineen jäljille. Läheisestä tuhotusta Plumperkin kylästä löytyi Deekin -niminen koboldi, joka väitti että hänellä on hallussaan seuraava taikakalu. Luonnollisestikaan hän ei sitä luovuttanut, vaan seuraavaksi meidän tulisi mennä "neuvottelemaan" lohikäärmeen kanssa Netherin vuoristoon...


Muutaman viikon juopottelutauon jälkeen lähdimme jatkamaan eteenpäin. Vuoriston juurelle päästyämme eräs kääpiö tuli pyytämään meiltä apua, koska eräs lähistöllä majaansa pitävä jättiläinen oli vienyt hänen tyttärensä "vaimokseen". Löysimmekin jättiläisen luolan pian. Perin Berinin neuvottelutaitojen ansiosta jättiläinen vakuuttui nopeasti tuoreen pariskunnan epäsopivuudesta ja vanki pääsi pian vapauteen. Yksi vaihtoehto olisi ollut taistella jättiä vastaan, mutta tämä olisi saattanut olla meille liian kova vastus vielä tässä vaiheessa. Farmarikääpiö oli hyvin ilahtunut tyttärensä pelastamisesta. Muutaman koiraeläimen suolistukseen kuluneen ajan päästä jo marssimmekin suoraan sisälle koboldien luolastoihin, jossa meitä oli vastassa tarkka-ampujia ja metalliromua paiskovia kersantteja. Eteneminen tapahtui melko hitaasti ansojen ja edellä mainittujen kiusankappaleiden takia. Lopulta pääsimme ovia aukomalla koboldien asuinkammioihin. Tapasimme vangitun koboldien hyppyytysmestarin jonka avulla saisimme oven auki taas luolaston seuraavaan osioon, jonka oviaukon edessä oli kivinen pää. Ongelma oli kuitenkin se, että koboldit seuraavat hyppyytysmestariaan ainoastaan silloin kun hänellä on sopiva sauva hallussaan. Sauva oli vielä tuolloin koboldilauman johtajalla, jolla puolestaan oli jotain kränää hyppyyttäjän kanssa. Kävimme pyytämässä sauvaa johtajalta haltuumme kauniisti, mutta lopputuloksen saa jokainen arvata itse. Lisäksi Perin onnistui vielä jälkikäteen ärsyttämään joitain koboldien kyläläisiä kimppuunsa. Kaikesta huolimatta saimme hyppyytyskoboldin ja hänen laumansa avustuksella tien auki kohti luolaston syviä osia.

Istunnot

Istunto päivämäärä kesto
1. 1.10.2017 n. 2h
2. 8.10.2017 1h 45min
3. 22.10.2017 1h 30min