Neverwinter Nights: Nopparyhmän seikkailut
Kuvaus
Tiedossa ehkä huimin Neverwinter Nights -ryhmäpeli ikinä! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan, jossa on käyty porukalla läpi Forgotten Realmsiin sijoittuvia tietokoneroolipelejä.
Peli | Moduuli | Aikaväli | Kesto |
---|---|---|---|
Neverwinter Nights | Shadows of Undrentide | 01.10.2017 - xx.xx.xxxx | x tuntia |
Nopparyhmän jäsenet
Pelaaja | Hahmo | Rotu & Sukupuoli | Luokka | Suuntautuneisuus | Voi | Ket | Ruu | Äly | Vii | Kar |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
lanxu | Thora Field | Puolituinen/F | Loitsija | Sekopäisen tasapainoinen | 11 | 16 | 9 | 11 | 13 | 16 |
cb | Illiena Thilarerel | Haltia/F | Lurjus | Laillisen hyvis | 10 | 16 | 9 | 16 | 11 | 14 |
fitzhood | Perin Berin | Maahinen/M | Metsäpappi | Sekopäisen tasapainoinen | 10 | 9 | 16 | 14 | 16 | 11 |
asdfas | Ronald Drumpf | Puoliörkki/M | Taistelija | Perus tasapainoinen | 15 | 15 | 13 | 12 | 12 | 8 |
Hahmojen taustat
Tällä kertaa kyseessä onkin sekalainen seurakunta!
Thora Field
Persoonallisuus: Thora on lempeä, yksinkertainen ja erittäin suoraviivainen puolituinen, joka pyrkii aina suojelemaan tovereitaan. Kyseessä onkin erikoinen piirre, sillä Thora on todella kuikelo, jonka pitäisi välttää lähitaistelua hinnalla millä hyvänsä. Hän ei pidä pitkistä, moninmutkaisista suunnitelmista vaan hakee yksinkertaisinta mahdollista ratkaisua ongelmiin.
Taustat: Jo nuoresta pitäen Thora on halunnut matkata ympäri Torilia ja löytää uusia, jännittäviä seikkaluja. Hän on aina pitänyt Bardien tarinoista ja monesti toivonut olevansa joskus itsekin osa jotain suurta mistä nämä tarinoitsijat kertoisivat. Tarinat salaperäisistä Vesisyvän loordeista olivat aina kiinnostaneet Thoraa ja suoraviivainen suunnitelma loordien henkilöllisyyden selvittämiseen rakentuikin puolituisen päässä. Hänestä pitäisi itsestään tulla yksi Vesisyvän hallitsijoista. Tästä syystä hän päätyi lopulta Vesisyvän hallituksen palkkalistoille kykyjensä ansiosta. Thora oli erinomainen sovittelija ja kiistojen selvittelijä, jonka taitoja arvostettiin oikeudessa. Noustessaan hallinnon arvoasteikossa Thoran kykyjä on hyödynnetty tietojen keräämisessä ympäröivistä maista ja puolituinen onkin tyytyväinen matkustamisentäytteiseen elämäänsä. <spoiler show="Näytä heitot" hide="Näytä heitot"> Tehtiin heitot: 36: Hardy, 43: Inattentive, 72: Skinny
Tehtiin heitot: 4: Government Background, 20: Spy </spoiler>
Perin Berin
<spoiler show="Näytä heitot" hide="Näytä heitot"> Tehtiin heitot: 50: Nightsighted, 53: Passionate, 66: Relentless
Tehtiin heitot: 10: Underworld Background, 29: Gambling </spoiler>
Illiena Thilarerel
<spoiler show="Näytä heitot" hide="Näytä heitot"> Tehtiin heitot: 3: Abrasive, 82: Spellgifted, 72: Slippery
Tehtiin heitot: 7: Military Background, 31: Heavy cavalry </spoiler>
Ronald Drumpf
Isokokoinen puoliörkkijohtajamme, joka on pääosin luonteeltaan lempeä. Hän toisaalta myöskin melko lyhytjännitteinen suoran tai epäsuoran toiminnan puoliörkki, joka ei varsinaisesti vastustele palkkioiden keräämistäkään.
Matkakertomus (sisältää pelin juonenkäänteitä)
Ryhmän tarina alkaa Hopeisilta Rajamailta, jossa tapahtui kauheita! Seurueemme majailee Drogan Droganinpojan luona seikkailijoiden ammattiopistossa, jossa on menossa talven loppukokeet. Koboldit kuitenkin tekevät sinne ryöstöretken ja varastavat neljä (4) kpl taikaesineitä ja myrkyttävät Droganin ja tuhoavat kylää. Taikaesineiden vahtija pakotti meidät vastailemaan muutamiin kompakysymyksiin, jotta pääsimme jatkamaan. Onneksi seurueessa on mukana myös laadukkaita jäseniä, joille ei asia aiheuttanut vaikeuksia. Tapasimme useita kyläläisiä, mm. paikallisen kylähullun joka on sormeillut surmatun ruumista levittääkseen omaa huijausteoriaansa jumalten kostosta. Jostain syystä tämä oli liikaa hänen seuraajilleen ja kylähullu luikki pakoon. Lisäksi pelastimme paikallisen kokin, joka oli jäänyt muutaman koboldin panttivangiksi. Onnistuin neuvottelemaan panttivangin vapaaksi ja ajattelin josko koboldit poistuisivat paikalta vähin äänin rauhanomaisesti, mutta juuri silloin yksi ryhmän jäsenistämme avasi tulen (enemmän tai vähemmän vahingossa) ja koboldit surmattiin. Tapasimme myös kylän juopon pormestarin ja hänen vihjailevan "assistenttinsa". Tämän jälkeen siirryimme kylän toiseen puoliskoon jossa pelastimme vauvan sieppaamalla hänet väkisin koboldien kynsistä. Tapasimme myös karavaanareita ja jonkin epäilyttävän punamaagin, jonka kanssa teimme tai sitten emme tehneet jotain sopimusta -katsotaan mitä asian kanssa lopulta toimitaan.