Ero sivun ”Solasta: Morrows Deep” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 510: Rivi 510:
** Perin ja Jaska pieksivat tyhjästä Jourgenin viereen ilmestynyttä pimeää samoojaa.
** Perin ja Jaska pieksivat tyhjästä Jourgenin viereen ilmestynyttä pimeää samoojaa.
** Valitettavasti Jourgenin hämmästyi samoojan pöllähdystä, joka aiheutti tätä auttavan olennon seurantahuoneen pimmentymisen.
** Valitettavasti Jourgenin hämmästyi samoojan pöllähdystä, joka aiheutti tätä auttavan olennon seurantahuoneen pimmentymisen.
== Neljästoista istunto ==
* Sorakkien väijytys jatkui vuorokaudelta tuntuneen ajan jälkeen
* Jakautunut taistelu, Perin ja Jaska vastaan pappi ja taikuri
** Muut vastaan samooja ja miljoona sorakkia
* Kirkon alla salakäytävä
* Haastava taistelu jättihyönteisten ja manaavien vihollisten kera
** Pilviä
** Elementaaliapulaisia
** Eirini pulassa
** Seersha hetkessä henkihieverissä
* Vielä haastavampi taistelu katakombeissa pitkän lepohetken jälkeen
** Jotain legioonalaisia ja taikureita
** Jousiampujat suoraan hanurista
** Elementaalit pelastivat jälleen voima- ja nopeustaikojen lisäksi
** Super vihollistaistelija hidastavan miekan kanssa (DC 21 Slow WTF)
* Palkkioksi saadut taikatavarat olivat paljon heikompia kuin vihollisten käyttämät


=Istunnot=
=Istunnot=

Versio 3. heinäkuuta 2024 kello 06.10

Kuvaus

Jälleen uusi ja huikea Solasta-ryhmäpeli! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan!

Morrows Deep on Solasta: Crown of the Magister pelin moduuli, jonka on tehnyt Steamworkshoppiin käyttäjä Artyoan. Moduuli on "pehmeä jatko-osa" Forsaken islelle, sijoittuen samaan maailmaan.


Alla ovat tämänkertaisen seurueen hahmot.

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri 15 18 18 15 10 20

Matkakertomus

Ensimmäinen istunto

  • Sankarit saattoivat karavaanin lähelle suljettua Morrows Deepin kaupunkia.
    • Ja saman tien tyjensivät kaiken löytämänsä, ehkä karavaanin omistajan omaisuus oli jo ryövätty.
  • Vakoojia ja varkaita kaikkialla...
  • Ryntäilyä metsään ja metsään meni
    • Susia, kotkia, karhuja, hämähäkkejä ja muita otuksia
    • Eirini hönki tulta vihollisia kohti menestyksekkäästi
    • Seersha kokeneena samoojana otti vastaan kuolettavia iskuja kerta toisensa jälkeen
    • Dryadin lumoamat köynnökset estivät tehokkaasti Seershan ja Perinin toimet
  • Ryövärit vaivasivat jo tiellä
    • Myös metsiköstä Seershan taskuun eksyi lumottu tosinäön amuletti ja arvokas jalokivi
  • Kuulemma luolia olisi koluttavaksi ja varkaita nitisttettäväksi, vaihtoehtoinen tie kaupunkiin pitäisi löytää maan uumenista
    • Melko toheloa porukkaa riittää, taikaesineiden tunnistaminenkaan ei tahdo sujua kuin alennushintaan papin luona.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 22 15 2 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 19 16 2 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 19 11 2 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 18 14 2 15 18 18 15 10 20

Toinen istunto

  • Leiriytymisen jälkeen sankarit lähtivät kahlaamaan näkyviä aarrekasoja kohti, mutta sudet ja dryadit sekä jättinokivarikset yrittivät estää heitä.
    • Seersha tuttuun tapaansa päätyi hetkessä kanveesiin linnun nokkimana.
    • Perin onnistui karttuneen druidimagiakokemuksen ansiosta manaamaan esiin gorillamaisen henkiolentokumppanin, jonka Perin nimesi Jaskaksi. Kivenlohkareita viskova ja nyrkeillä vihollisia rusikoiva apina on ollut suuri apu taistelussa ja jättänyt Perinin varjoonsa.
      • Perin sai myös kaupasta paremman nahkapanssarin kuin aiemmin käytetty perinteinen druidipanssari. Valitettavasti Perin näyttää nyt maantierosvolta.
    • Eirini sinkoili paikasta toiseen maanisesti hihkuen, lyhyt miekkaa nuollen ja jostain myrkyistä itsekseen puhuen.
    • Ainoa hieman vakaampi tapaus Jourgen vain hiljakseen seurasi taustalta ja taktisesti jakoi tuli-, taika- tai varsinaisia vasamia.
  • Dryadien takaa löytyi pelokas kauppias, joka kuulemma myy kummallisempia tavaroita.
  • Pusikoista löytyi mitä sattuu, pienessä linnakkeessa väijyi rosvoja.
    • Rosvot piilottelivat, joten niiden perässä sai juosta.
    • Taistelu sujui tuttuun tapaan, apinan tehdessä suurvahinkoa ja Seershan maatessa haavoittuneena maassa.
  • Lisää rosmoja väijyi linnoituksen muurin sisällä, mutta taktinen taistelu pelasti.
    • Tällä kertaa jopa Eirini päätyi maahan makoilemaan hetkeksi.
  • Suurtaistelijat kävivät myymässä tavaraa ja lepäilivät voimistuen.
    • Seersha oppi taistelemaan kahdella aseella paremmin ja juoksemaan kauemmas.
  • Metsikössä hämähäkkejä ja lentäviä petoja dryadin kanssa
  • Seurue hääti eläimet hautausmaalta väkivalloin, kyytiä saivat karhut, sudet ja kotkat. Tästä kentien suuttuneena epäkuolleet nousivat haudoistaan ja munkki teki niistä luujauhoa.
    • Seersha oli lähes hyödyllinen muistaessaan että osaa taistella epäkuolleita vastaan
    • Eirini taistelusauvallaan teki tuhoa tehokkaasti luurankoihin
    • Perin ja apina talloivat luurangot murskaksi
    • Jourgen keitteli nuotiolla hetken kahvia, ennen kuin päätyi tulittamaan kalisijat kuoliaaksi
  • Lopuksi sankarit lähtivät seikkailemaan linnoituksen raunioihin, viemäreissä majaili lisää rosmoja
    • Seersha päätyi lähes heti kanveesiin salaoven takaa hiipiessään. Gorillan ei annettu yrittää elvytystä, vaan Perin käytti kerrankin hyödyllistä druidimagiaansa parannustaikaan.
    • Eirini pääsi vihdoin myrkyttämään aseensa, mutta pimeys ja tikat olivat koitua suunnitelman kohtaloksi
    • Perin heitteli soihtujen keskeltä tikkoja hyvin piiloutuneena, ehkä valo häikäisi vihollisten pimeänäköä ja muuttui lopulta sudeksi parantelujen jälkeen.
      • Tikkojen pitkä heittoetäisyys vaati aina vastaavan kovan karjaisun, mutta rosvot eivät paikantaneet mölyn lähdettä.
      • Apina murskasi kaiken tieltään
    • Jourgen päätyi viimein tuli- ja varrsijousen vasamien lisäksi käyttämään voimakkaampia taikaohjuksiaan kun huomasi taistelun päätyvän tunarikavereille kohtalokkaaksi
  • Tavaroita kolutessa löytyi:
    • Seershalle loihdittu tikari ja nahkapanssari
    • Eirinille loihdittu taistelusauva ja pitkän manaamisen jälkeen pimeänäkösormus
    • Jourgen joutui nuolemaan näppejään, mutta sai loihditun repun ja taskuihinsa muutaman taikakäärön hätätilanteita varten (ehkä ne toimivan myös pusikossa ja luolastoissa lehtien korvikkeena)
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 31 18 3 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 27 18 3 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 27 12 3 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 26 14 3 15 18 18 15 10 20

Kolmas istunto

  • Tavaroiden säätöä leireillä
  • Takaisin linnoituksen kellareita tutkimaan, reittejä jos monia
    • Raskaita loihdittuja panssareita
  • Epäilyttävä avainkasa haarniskoineen
    • Hämähäkit sun muut syöpäläiset tulipilailijan ja dryadin kera väijyttivät
    • Perin, Jourgen ja Jaska joutuivat toimimaan omillaan köynnösten keskellä
    • Eirini ja Seersha huitoivat hämiksiä kahdestaan
  • Ryhmän kilpavarustelukierre alkoi
    • Perin vaihtoi lumottuun nahkapanssariin, näyttäen entistäkin hämärämmältä
    • Seersha oli hetken kevyessä haarniskassa, mutta päätyi vahvistettuun nahkapanssariin, ehkä huonoin tuloksin
    • Eirini sai käsiinsä taikavahvistetut hansikkaat, joita epäili täysin turhiksi, kunnes valeli ne ennen joka ateriaa myrkyllä
    • Jourgen jäi nuolemaan myrkyttömiä näppejään, mutta patistetiin tekemään reseptistä lumottua jäätikaria
  • Perääntyminen lepäämään ei onnistunut aivan odotetusti, mutta
    • Perin taisi ryhtyä lopulta pahamaiden ryöväriksi? Ainakin myrkyille altistunut jatkuvasti
    • Eirini harjoittanut viisauttaan ja ketteryyttään
    • Jourgen päätyi opiskelemaan esineiden tekemistä useiden epäonnistumisten jälkeen
    • Seersha opetteli paremmin huitomaan aseita molemmissa käsissään
  • Linnan ryöväreistäkin päästiin eroon vaikean taistelun jäljiltä
    • Taika-aseita suorastaan satoi taivaalta
  • Maan alla seikkailu sekoitti ryhmän pasmat pahemman kerran
    • Gobliinien verta jahdatessaan päätyivät ensin hämähäkkien ja minotaurin väijyttämiksi
    • Ja peikkoa pelästyen kirkuen lähtivät karkuun pahaenteisen väsyttävän näyn nähtyään
      • Peikkoja kasvoi unessa joka kivenkolosta ja uljaan sankarikuoleman koki koko ryhmä Jaskaa myöten, joka apinan raivoilla on suurin taistelija kautta aikain
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 40 19 4 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 35 20 4 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 39 14 4 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 34 14 4 15 18 18 15 10 20

Neljäs istunto

  • Saimme palkkioksi varkaiden jahtaamisesta 700 kultaa kauppiaalta ja jonkun miekantaontaohjeen vihaiselta vartijakapteenilta.
  • Päätimme lähteä kryptia koluamaan, leirin jälkeen vihollisiksi paljastui epäkuolleita luurankoja ja muumioita.
  • Seershan huono onni jatkui niin vahingoittumisissa että aseilla osumisessakin.
    • Taipaleella Seersha sai viholliset palamaan sytyttävän pitkän miekan ja Jourgenin takoman kylmyyttä luihin ja ytimiin iskevän tikarin.
  • Jourgen taas taikoi vihollisia suohon, mutta jostain syystä näki sauvansa kahtena taisteluväsymyksestä (ja taikajuomien keittelyhöyryistä) johtuen.
    • Jourgen myös otti vara-aseekseen Seershan vanhan taiotun tikarin ja pukeutui piiloutumista edistävään haltiaviittaan.
  • Eirini juoksenteli villinä taisteluun väistellen kuin mikäkin.
    • Puolustautumiskykyä paransivat uusi amuletti, tyrmäämiseen erikoistuneet rannesuojat sekä gobliiniluolan periltä kaivettu heittokeihäs.
  • Perin perusteellinen Perin parantamisen ja myrkkytaikojen lisäksi vahvisti omaa ja Jaskan osaamistasoa.
    • Perin osti itselleen myös piiloutumista helpottavat saappaat, valitettavasti Jaskaa ne eivät auttaneet.
  • Moni löydetyistä mahtiesineistä päätyi suoraan kauppiaille ryhmän erikoistuessa kevyempiin aseisiin ja panssareihin.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 49 19 5 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 43 21 5 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 48 14 5 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 42 14 5 15 18 18 15 10 20

Viides istunto

  • Gobliiniluolan tutkiminen jatkui
    • Luolassa oli enemmän kaikkea muuta kuin gobliineja
  • Yllättäviä jättiläisiä ja peikkoja joka nurkan takana
    • Apureina susia sun muita outoja otuksia
    • Luolissa oli melko pimeää, Jaska joutui hosumaan huteja ja jopa haltiasilmäinen Jourgen tähtäili tulipalloja Eiriniin ja henkihieverissä olleeseen Seershaan
    • Onneksi hirviöt kärsivät tulesta enemmän kuin ketterät taistelijat
    • Perinin voimakkaat kyvyt yllättivät jopa kaverit, kuunsäteet ja salamoinnit keskellä pimeää maanalaista luolastoa aiheutti vahinkoa myös kavereihin
    • Seershan tunaroinnit jatkuivat, jostain syystä tuuri ei aina tunnu olevan lähitaistelijaksi haluavan puolella, sen sijaan jähmettävät myrkkynuolet toimivat liiankin hyvin
    • Eirini ei oikeastaan kerännyt kuin kehuja väistellen iskun toisensa jälkeen ja takoen raajoillaan vihollisia, välillä kyllästyen ja viskoen taikaheittokeihästä, myös yllättäen lähietäisyydeltä
  • Lohikäärmekin yllätti kielletyssä luolassa, valitettavasti tulipallo aiheutti tuhoa
    • Voima-, sankaruus- ja kiirehdyspullot kantoivat Eirinin ja Seershan lohikäärmeen kimppuun salamana
  • Hirviöt olivat ihmeissään, voimien tunnossa väsymätön ryhmä syöksyi outoon temppeliin
    • Temppelissä oli katalia sorakeita sekä syvyyksien samoojia, ritareita ja pappeja
    • Perinin viha oli suorastaan jähmettävä syväritaria kohtaan, joka ei voinut taistelussa tehdä mitään, saaden vain Jaskan ja Eirinin iskut lähietäisyydeltä kanveesiin asti
  • Taistelu alkoi jo väsyttää, mutta Seersha meni tutkimaan jokaista kiiltävää esinettä
    • Valitettavasti yksi niistä avasi oven suureen joukkotappeluun, johon muut ryhmäläiset tuntuivat jo liian väsyneiltä
    • Onneksi ryhmä oli pääasiassa syvältä olevia samoojia, Seershan heikot taidot esimerkkinä rohkeat taistelijat jättivät nämä ampumaan nuolia seinille
  • Mahtiesineitä tuntui löytyvän joka nurkan takaa, valitettavasti suurin osa oli sankareille turhia.
    • Kauppiaat saivat pilkkahintaan rikkauksia, kun taas kiskurihintaan tarjosivat ryhmäläisille rihkamaa
      • Jourgen joutui luopumaan sairauksia estävästä amuletistaan, kun Eirini sai jo toiset rannekkeensa, tällä kertaa suojaavat
      • Tarvittaessa varmaan Jourgenillekin kelpaa suojarannekkeet, mutta ryhmäpaine ajoi ne vihdoin osumaa ottaneelle Eirinille toistaiseksi Jourgenin jäädessä yskimään keuhkojaan sairaana outo "Livestrong-ranneke" ranteessaan
  • Kokenut ryhmä oppi jälleen uusia taitoja haastavien seikkailujen jälkeen:
    • Seersha kyllästyi elementaaleihin ja nyt epäkuolleiden tapaan osaa taistella paremmin niitä vastaan. Myös soiden aiheuttamat ikävät kokemukset karaistivat samoojaa
    • Eirinin nyrkit muuttuivat yliluonnollisiksi, samoin kipu ja tuska vain kiihdyttävät lohikärmehisen parantumista
    • Perin oppi kanavoimaan itsensä parantamista myös Jaskaan, Jaska taas oppi viimein takomaan taikamaisesti henkinyrkeillään ja -kivillään
    • Jourgen halusi salamoida, mutta ryhmäpaineen alla oppikin lentämään ja lennättämään etenkin Eiriniä jolla tuntui olla ongelmia joidenkin vihollisten tavoittamisessa
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 58 19 6 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 51 23 6 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 57 14 6 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 50 14 6 15 18 18 15 10 20

Kuudes istunto

  • Temppelin puhdistus jatkui ja ryhmäläiset löysivätkin vielä piileksiviä Sorakeita.
    • Yrittivät kovasti myös yllättää, mutta sellaiset temput eivät ryhmään tepsi.
    • Seersha oli varsin harmistunut osumatarkkuuteensa lähitaistelussa
  • Kun kokemus oli kerätty, jatkettiin matkaa maan alla kohti Morrow's Deepiä.
    • Ryhmä tapasi varsin erikoislaatuisen noidan, joka suostutteli ryhmän toimittamaan paketin tutulleen kaupungissa. Hän ei syystä tai toisesta halunnut tulla havaituksi. Vastineeksi ryhmä pääsi jatkamaan matkaansa lukitusta ovesta, johon tällä kyseisellä henkilöllä oli avain.
  • Matkalla tavattiin liuta epäkuolleita: kalmoja, luurankoja ja muita mätäneviä vihulaisia. Osa oli jopa aavemaisia ja varsin kostonhimoisia.
    • Jourgen tulipallotti vihollisia ja Perin kutsui luonnon puolustajia avukseen. Hämähäkit ja hurjasudet tukivat hienosti ryhmän toimintaa!
    • Seerha tunsi jatkuvaa ahdistusta luurankotark'ampujia kohtaan
    • Luurangot eivät saaneet sääliä Jaskan käsittelyssä
    • Muumiot paloivat poroksi
  • Myös vampyyrit pääsivät osaksi ryhmän jatkuvasti kasvavan uhrilistauksen perälle
    • Eivät välittäneet valosta ja ryhmäläiset eivät välittäneet niistä.
    • Perin ja Jorgen testasivat kykyjään pakenevan vampyyrin kanssa heikohkoin tuloksin!
    • Eirini juoksi vihollisten keskellä iskuja väistellen, viholliset eivät tuntuneet munkeista piittaavan. Harvat osumat tuntuivat parantuvan silmissä.
      • Ettei vaan ole joutunut vampyyrin puremaksi?
  • Morrow's Deepin viemäreissä tavattiin verta vuotava herrasmies nimeltä Alberyn Morrows
    • Ollut tekemisissä jo ennen kaupungin perustamista. Hänet oltiin yritetty salamurhata ja halusi pysyä pimeissä viemäreissä toistaiseksi.
    • Ryhmäläiset epäilivät henkilön olevan haltia (pitkät korvat) tai epäkuollut tai molempia!
    • Alberyn kirjoitti asiakirjan, jolla sankarit saavat liikuskella kaupungin alueella. Pitäisi etsiä loordi Gerhardt.
  • Morrow's Deepissä ensimmäisen viemäreistä ryhmän ottaa vastaan parivaljakko. Piippua polttava kääpiö tunnisti asiakirjan kunnolliseksi ja ihmisnainen epäilyistään huolimatta päästi ryhmän etenemään. Kääpiöllä oli ilmeisesti piipussa jotain vahvempaa.
  • Sankariseurue ryntäsi välittömästi Wyndhamin kauppaan, koska miksi ei ja kyseinen henkilö otti heidät innoissaan vastaan.
    • Noidan antama paketti - pullo outoa litkua ja lappu - luovutettiin
    • Innoissaan Wyndham oli antamassa yhtä esinettä kolmesta vaihtoehdosta palkkioksi. Karismaattinen Jourgen ehdotti, että tarjotuista esineistä ryhmä saisikin kaksi, mutta sammalsi kuitenkin ehdotuksen. Kiukustunut kauppias hääti ryhmän pihalle pöyristyttävästä ehdotuksesta - ilman palkkiota.


Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 58 19 6 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 51 23 6 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 57 14 6 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 50 14 6 15 18 18 15 10 20

Seitsemäs istunto

  • Vihdoin viemäriltä löyhkäävinä Morrow's Deepin kaupungissa
    • Roskista löytyi lumottua kamaa, joku munkin parannusvyö
  • Kauppiailla oli ties mitä aarteita, tunnelma kaupungissa oli muuten kireä.
    • Eirinille ostettiin näkymättömät näkevä sormus. (Kuvittelee kuitenkin, kun ei vaadi edes esineeseen sopeutumista)
    • Yksi kauppias halusi, että niitämme aseillamme mainetta ja kunniaa, jotta karavaani pääsisi kaupunkiin sisälle.
    • Paikallinen lainpitäjä oli varsin kitsas puheiltaan ja myönnytyksiltään, kierrellen ja kaarrellen käski aatelisaluetta putsaamaan epäkuolleista.
  • Kävimme ensin kuitenkin paikallisessa majatalossa tutustumassa lurjusten juoniin
    • Seurue tapasi hämärähepun nimeltä Runo, jonka oli määrä tulla palkkamurhatuksi, mutta tarjosi seurueelle tehtävää vakuuttaa murhaajalle, että Runo on jo kuollut.
    • Seersha sai tikarin joka myrkyttää ja heikentää vihollisen puolustautumista
    • Epäselvyys varattujen huoneiden kanssa johti siihen, että kaikki huoneet käytiin läpi, ennen kuin oma löytyi. Jotkin huoneet piti jopa tiirikoida auki, ennen kuin varmistui, ettei huone ole seurueelle tarkoitettu. Seersha löysi hylätyn taika-aseen takomisreseptin tällaisesta huoneesta.
  • Levon jälkeen suuntasimme epäkuolleiden alueelle
    • Olimme lähes yllättyneitä, Jaskan edestä paiskattiin ovi kiinni.
    • Suuri ja mahtava taistelu ilman Jaskaa oli koitua jälleen Seershan kuolemaksi useaan otteeseen, Perin pelasti taioillaan.
    • Jättizombi pääsi ryntäämään liian lähelle Periniä jättinuijansa kanssa, mutta Perin onnistui Ukkosaallollaan tönäisemään jätin hetkeksi kumoon, jotta pääsi perääntymään muodostelmaan Eirinin ja Seershan kanssa.
    • Eirini taas pelasti Perinin jättizombilta väistelyillään, joka parantamisen ohessa manasi myrkkyvasamia ja tulisia palloja.
    • Jourgen taikoi tuhotaikojaan taas varjoista huomaamattomasti.
  • Lisää epäkuolleita yllätimme pitkän levon jälkeen uusissa mahtavissa voimissamme.
    • Seersha demonstroi uusia kykyjään lyömällä ensimmäiset mahtihyökkäyksensä ohi henkivartijasta, joka olikin minotaurihaamu.
    • Zombit kärsivät nahoissaan suuresti Jourgenin tulivasamista. Haamut sen sijaan eivät niistä juurikaan välittäneet.


Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 67 17 7 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 59 23 7 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 66 14 7 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 58 14 7 15 18 18 15 10 20

Kahdeksas istunto

  • Koulun koluaminen, joka ikinen säppi lukossa
    • Tavaraa kyllä kerääntyi parempaan talteen: Jourgen sai vahvasti lumotun Valontuojien kaavun, joutui luopumaan todellisesta näöstä
  • Epäkuolleita tunki ovista ja ikkunoista
    • Vampyyrejä, luurankoja ja zombeja
    • Jotkin viholliset osuivat Eiriniin väistelystä huolimatta
    • Vampyyri imi elinvoimaa Perinistä ja jätti tämän heikommaksi. Toivon mukaan lepo auttaa tähän vaivaan.
  • Lopussa viemärinaukko seisoi
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 67 17 7 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 59 23 7 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 66 14 7 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 58 17 7 15 18 18 15 10 20

Yhdeksäs istunto

  • Yllätettynä salahuoneessa kartanossa
    • Ties mitä lentäviä syöpäläisiä, Eirinin lento loppui lyhyeen
    • Perin muuttui karhusedäksi
  • Kartanossa lepopaikka ja väijytys ihmiskarhun, maahain, näkymättömän vaanijan ja mutatoituneen dryadin tekemänä
    • Taistelu oli viedä jo kaikki levon jälkeiset voimat, Seersha käytti taistelukeskittymistään päivän edestä
    • Kuunsäde kurmotti vihollisia antamatta periksi
  • Teleportti johti patsasväijytyksiin
    • Elementaaleja ja minotauri tuvan täydeltä
    • Toinen patsas oli jo liikaa, outo kuutio tuhosi Seershan järjen niin totaalisesti, että aika kulkeutui taaksepäin
      • Kestäviä olioita, mutta Eirinin tainnutusiskut ja Perinin eläinliittolaiset tekivät vihollisista selvää jälkeä
      • Seersha sai +2 tikarin, joka vaatii mukautumista ja on vain petoihin ja jättiläisiin tehokas
  • Lepohetkikin oli väsyneille liikaa, mutta voimat vain kasvavat


Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 76 20 8 16 20 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 67 24 8 17 18 16 15 20 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 75 14 8 10 11 18 12 20 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 66 17 8 15 18 18 15 10 20

Kymmenes istunto

  • Levättyämme velhon kartanossa suuntasimme yläkertaan, josta kuului outoa messuamista
  • Vastassa leijui vähäisempiä luonnonvoimien olentoja ja hulluja houriva taikoja
    • Jourgenin jäätaiat tehosivat erityisen hyvin palaviin elementaaleihin
    • Seersha yritti puukottaa vihollisia keskittyneenä taisteluun, osuenkin välillä
      • Seersha meinasi palaa hengiltä, onneksi Perin tarjosi rohkaisevia sanoja
    • Eirini juoksenteli keskelle taistelua ja iski tainnuttavia iskuja kuin mikäkin puoliavaruushaltia ottamatta mitää vahinkoa
      • Yllättävä sorakkisalamurhaaja yllättyi tainnutusiskusta, eikä pystynyt näkymättömänäkään vastustamaan nyrkkien jakamaa kuolemaa
    • Perin ja Jaska tukivat taioin ja Kirk-chopein taistelua tehokkaasti. Kutsuttu hyönteinen valitettavasti sai migreeniin tulielementaaleista
    • Sorakki heristi piikkejään Eirinille ja juoksi katonrajaan piiloon, onneksi ovelat harhautusliikkeet saivat viimeisen katalan vihollisen ansaan
      • Jourgenille löytyi vetovoimaa kasvattava kirja, jonka tämä lukikin suoraan vuorokaudessa yhteen menoon.
      • Perin taas tutustui älyn voimia parantavaan kruunuun.
  • Sankarit päättivät koluta viemäreitä ja törmäsivät hämähäkkien väijytykseen.
    • Väijytys oli koitua Seershan kohtaloksi, kun hämähäkkejä tuli ovista ja ikkunoista, eikä tähän taisteluun valitut varusteet osuneetkaan oikeaan
      • Repussa olisi ollut hämähäkkejä liiskaava puukko ja myrkyltä suojaava sormus, valitettavasti valmistautuminen olisi vaatinut pari tuntia enemmän aikaa
      • Seersha joutui turvautumaan nopeuden taikajuomaan, jonka avulla päätyikin juoksemaan karkuun ja ampumaan jousella piilosta, vaikka onkin erikoistunut lähitaisteluun
    • Eirini tuttuun tapaan tanssi vihollisten keskellä kuin ei mitään vahinkoa ottamatta ja iskuja jaellen, väistäen jopa Jourgenin keskittämät tulipallot.
    • Jourgenin tulipallot tekivät taas kasoista hämähäkkejä hiillosta
    • Jaska ja Perin ottivat pahasti myrkkykuningattarelta ja tämän katalilta kätyreiltä vahinkoa, mutta parannustaikojen ja kestävyyden avulla selvisivät voittajina
      • Perinin eläinapurit auttoivat hengiltä liittolaisiaan imevän kuningattaren kukistamisessa, vaikkeivat myrkkypilville juuri mitään mahtaneetkaan
      • Eirini sai suoriutumisestaan palkkioksi hämähäkkiviitan joka saa suorastaan hyppimään seinille
  • Seikkailijat löysivät uusia mahtiesineitä ja päätyivät tyhjentää reppujaan kaupoilla ja ilmoittivat ylimysalueen tyhjentyneen
    • Ylimysalueen pelastamisesta yllättynyt oikeuden käsi tahi tuomari oli kiitollinen sankareiden suoriutumisesta ja kehotti näitä etsiytymään kaupungin tämänhetkisen johtohahmon puheille
      • Sankarit päättivät kuitenkin palata viemäreitä koluamaan
  • Syvältä olevia salaliittolaisia ja örkkejä kuhisi viemärin liejuissa rojukasojen seassa
    • Kerran jopa väijytystä suunnitteleva ryhmä ei onnistunut yllättämään vihollisia, kun pitkän jahkailun jälkeen Eirini valotaiasta loistavana juoksi vihollisten näkökenttään huutaen "TÄÄLLÄ MINÄ OLEN" juuri kun Jourgen oli taikomassa hyökkäystaikaansa
  • Merkillepantavaa taisteluissa oli erityisesti Eirinin kyky välttää vahinkoa ja tainnuttavat harvoin ohi menevät iskut
  • Jourgen ei tunnu enää ampuvan ohi edes yrittämällä
  • Perin ja Jaska ovat varsinainen voimaduo tahattomien metsänhenkien etsiytyessä tulilinjalle
  • Seersha... Voi Seersha! Tämä lurjusmainen samooja vain haistattelee kavereilleen näiden epäonnistuessa samalla keräten huonoa karmaa varsinaisiin suorituksiinsa.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 76 18 8 16 20 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 67 24 8 17 18 16 15 20 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 75 14 8 10 11 18 19 (12) 20 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 66 17 8 15 18 18 15 10 22

Yhdestoista istunto

  • Viemäreitten koluaminen väsytti seikkailijoita, jotka päätyivät lannalta haisevina ensin uuden tehtävän saamisen kautta majataloon lepäämään.
  • Viemäreihin palaaminen osoittautui palkitsevaksi, sillä niistä löytyi lymyilevä lohikäärme gobliinien ja muiden apurien kera.
    • Muutakin roinaa löytyi roskakasoista
    • kuulemma epäkuollut taikuri kummittelee kaupunkilaisten unissa
  • Jokin epäilyttävä sisäänkäynti jätettii koluamatta, vaan suunnattiin kohti kadonneihin haltioihin liittyvää taloa viemäriverkoston kautta
    • Talo ammotti tyhjyyttään suuria ruumiskasoja lukuunottamatta, joitain rihkamia lukuunottamatta.
    • Lopulta ruumiskasaa tongittuaan ryhmä joutui yllättämään heitä yllättämään ilmestyneet Sorakit ja pimeät taikurit
      • Palkkioksi saatiin hieman paremmin loihdittu pistomiekka Seershalle, suojaava sormus Perinille
  • Saimme lisäksi tehtäväksi pysäyttää lisää Sorakeita, kävimme kuitenkin huiputtamassa palkkionmetsästäjää
    • Palkkioksi meidät väijytettiin avuliaisuuden johdosta
      • Ainakin Seersha sai uuden repun
  • Tutkimme pohjoista metsää suojusostosten jälkeen
    • Jostain syystä oudot kulttilaiset majailivat raunioissa golemin ja elementaalien kanssa, mutatoituneen dryadin ja oudon metsänhengen hengaillessa mukana
    • Dryadi erehtyi juosemaan Seershan syliin ja hidastus-taioistaan huolimatta päätyi pistellyksi hengiltä
    • Taistelu johti elementaali-elementaali väkivaltaan kun voimistuneet Perin ja Jourgen manasivat lisää elementaaleja kehiin
      • Valitettavasti golemi oli immuuni elementaaleille, kulttilaiset ja elementaali eivät


  • Roinaa löytyi rankasti
    • Uusi tavarasäkki Seershalle, kuten myös loitsuilta suojaava viitta ja uusi sähköinen ja kylmä pistomiekka.
      • Jourgen takoi lepäilyn ohessa Seershalle myös mahtavan salamoivan jousen, joka osoittautui tarpeelliseksi
    • Eirini halusi uusia vaatteita, muttei saanut MITÄÄN
    • Perin sai manaajalta sormuksen joka parantaa suojausta ja osti selviytymiseen erikoistuneen nahkapanssarin
    • Jourgen joutui tyytymään näkymättömyyden näkevään sormukseen
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 85 18 9 16 20 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 75 24 9 17 18 16 15 20 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 84 17 9 10 11 18 19 (12) 20 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 74 17 9 15 18 18 15 10 22

Kahdestoista istunto

  • Siivottiin oudoista kulttilaisista linnake
  • Hautuumaalla kahjo aatelisjengi, taskut täynnä tyhjää
  • Joku kahjo hautuumaan ylläpitäjä tahtoi kosketella käsiä ja laittoi meidät hieromaan fallosmaisia pylväitä tahmaisilla käsillä
  • Outo väijytys täynnä metsän henkielikoita ja vihamielisiä dryadeja
    • Aika monta kuihdutustaikaa, myös Perin pääsi kokeilemaan
  • Saatiin selville karmeita totuuksia jostain noidasta, jolta Seersha vahingossa pölli kahdesti mahtiesineitä
    • Hullu hautuumaan ylläpitäjä paljastui ihmissudeksi ja kutsui kasan luurankoja ja susia niskaamme.
    • Itse hautuumaan ylläpitäjä sai Eirinilta turpiin ja menehtyi suruunsa
  • Hautuumaan vartiomökki päätyi osaksi Perinin kiinteistöimperiumia hyvällä sijainnilla lähellä palveluita ja hautakiviä Jaskan paiskottaviksi.
  • Päädyimme kavaliin katakombeihin, joka oli täynnä miljoonia kuolemankuutioita
    • Kuutioilla sattui olemaan viiveellä luuranko jos parikin, jopa Eirini saattoi kokea traumaattista vahinkoa taisteluiden kuluessa.
    • Jourgenin tulitaiat ja tulielementaali puolustivat tehokkaasti ryhmää.
    • Perin ja Jaska taistelivat raivoisasti eturintamassa, Perin välillä joutui tyytymään parantamiseen.
    • Seersha löi hutejakin, mutta osumista helpottavan (ja välillä kädestä lentävän) tikarin sekä taistelukeskittymisen avulla elämä helpottui hieman edellisistä kamppailuista.
  • Taisteluista saimme jotain mahtavia taika-aseita, joille kellekään meistä ei ole mitään käyttöä sekä taas raskaan panssarin.
  • Hankalasta kuutiotaistelusta selvinneet sankarit lepäsivät jälleen voimaantuen uusia seikkailuja ja henkiinherääviä kuolemankuutioita odottaen
    • Perin oppi jakamaan haavoittumiset Jaskan kanssa
    • Jourgen pidättelee urean lisäksi hirviöitä
    • Seersha oppi samoilemaan metsissä ja piiloutumaan sonnan avulla
    • Eiriniä ei enää taudit ja myrkyt pidättele liian altistuksen jälkeen


Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 94 20 10 16 20 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 83 24 10 17 18 16 15 20 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 93 17 10 10 11 18 19 (12) 20 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 82 17 10 15 18 18 15 10 22

Kolmastoista istunto

  • Ryhmäläiset näkivät painajaisia vääjäämättömästä tuhosta. Seershan kuolema oli jatkuvasti läsnä eikä toivoa ollut.
    • Painajaisissa velhot taikoivat tuhotaikoja, golemit takoivat seikkailijat maan rakoon eikä edes ylivoimainen Jourgenin tulielementaali voinut pidätellä vihollisvyöryjä ikuisuuksia
    • Perin taas kärsi toistuvasti traumaperäisestä typertymisestä Jaskan hävitessä manan majoille
    • Eirinikin otti vahinkoa unissaan, täysin uskomatonta
  • Levon jälkeen uuteen haastavaan taistoon, josta selvittyään ryhmä päätti palata maanpinnalle
    • Suuri joukko jotain Arcaneum-velhoja ja vampyyrimäisiä kaksosia sekä luurankoja ja muita mörköjä
    • Seershalle löytyi lähes samanlainen jousi kuin Jourgenin takoma, mutta hieman eri vaikutuksin...
    • Seersha joutui käyttämään taistossa lähes kaikki erikoiskykynsä silti juuri ja juuri selviten..
    • Eirinille riitti pikainen hengähdys palautumiseen
    • Perinin ja Jourgenin tulielementaalikaksoset tekivät palkkansa eteen ylitöitä
  • Linnakkeen viholliset helposti voitettuaan levättiin lisää Perinin mökissä. Maan alta vielä kuului örinää, joka saa odottaa toiseen päivään.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 94 20 10 16 20 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 83 24 10 17 18 16 15 20 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 93 17 10 10 11 18 19 (12) 20 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 82 17 10 15 18 18 15 10 22

Addendum - Istunto 13.9 Alpha

  • Eirinillä pimeni pää pariin otteeseen oudossa kirkossa. (Korjaantui päätä nuijimalla?)
  • Sorakkien yllätyshyökkäys sai Seershaan, Eiriniin ja Periniin vauhtia, yksi varjohiippari kuoli suoraan Seershan teriin,
    • Toinen lyyhistyi ukkosnuolen ja Jourgenin näkymättömään ilmaan huitaisureaktioon.
    • Eirini huitoi näkymättömän salamurhaajan vierestään tyyperryksiin.
    • Perin ja Jaska pieksivat tyhjästä Jourgenin viereen ilmestynyttä pimeää samoojaa.
    • Valitettavasti Jourgenin hämmästyi samoojan pöllähdystä, joka aiheutti tätä auttavan olennon seurantahuoneen pimmentymisen.

Neljästoista istunto

  • Sorakkien väijytys jatkui vuorokaudelta tuntuneen ajan jälkeen
  • Jakautunut taistelu, Perin ja Jaska vastaan pappi ja taikuri
    • Muut vastaan samooja ja miljoona sorakkia
  • Kirkon alla salakäytävä
  • Haastava taistelu jättihyönteisten ja manaavien vihollisten kera
    • Pilviä
    • Elementaaliapulaisia
    • Eirini pulassa
    • Seersha hetkessä henkihieverissä
  • Vielä haastavampi taistelu katakombeissa pitkän lepohetken jälkeen
    • Jotain legioonalaisia ja taikureita
    • Jousiampujat suoraan hanurista
    • Elementaalit pelastivat jälleen voima- ja nopeustaikojen lisäksi
    • Super vihollistaistelija hidastavan miekan kanssa (DC 21 Slow WTF)
  • Palkkioksi saadut taikatavarat olivat paljon heikompia kuin vihollisten käyttämät

Istunnot

Istunto Päivämäärä Kesto
1. Ensimmäinen istunto 06.04.2024 1,5 h
2. Toinen istunto 14.04.2024 3,0 h
3. Kolmas istunto 19.04.2024 2,5 h
4. Neljäs istunto 01.05.2024 3,0 h
5. Viides istunto 04.05.2024 3,5 h
6. Kuudes istunto 19.05.2024 3,0 h
7. Seitsemäs istunto 25.05.2024 2,0 h
8. Kahdeksas istunto 26.05.2024 1,5 h
9. Yhdeksäs istunto 26.05.2024 2,0 h
10. Kymmenes istunto 02.06.2024 3,0 h
11. Yhdestoista istunto 09.06.2024 3,5 h
12. Kahdestoista istunto 15.06.2024 3,0 h
13. Kolmastoista istunto 22.06.2024 3,0 h
14. Neljästoista istunto 02.07.2024 3,5 h
Yhteensä 38 h