Ero sivun ”Solasta: Morrows Deep” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 185: Rivi 185:
* Yllättäviä jättiläisiä ja peikkoja joka nurkan takana
* Yllättäviä jättiläisiä ja peikkoja joka nurkan takana
** Apureina susia sun muita outoja otuksia
** Apureina susia sun muita outoja otuksia
** Luolissa oli melko pimeää, Jaska joutui hosumaan huteja ja jopa haltiasilmäinen Jourgen tähtäili tulipalloja Eiriniin ja henkihieverissä olleeseen Seershaan
** Onneksi hirviöt kärsivät tulesta enemmän kuin ketterät taistelijat
** Perinin voimakkaat kyvyt yllättivät jopa kaverit, kuunsäteet ja salamoinnit keskellä pimeää maanalaista luolastoa aiheutti vahinkoa myös kavereihin
** Seershan tunaroinnit jatkuivat, jostain syystä tuuri ei aina tunnu olevan lähitaistelijaksi haluavan puolella, sen sijaan jähmettävät myrkkynuolet toimivat liiankin hyvin
** Eirini ei oikeastaan kerännyt kuin kehuja väistellen iskun toisensa jälkeen ja takoen raajoillaan vihollisia, välillä kyllästyen ja viskoen taikaheittokeihästä, myös yllättäen lähietäisyydeltä
* Lohikäärmekin yllätti kielletyssä luolassa, valitettavasti tulipallo aiheutti tuhoa
* Lohikäärmekin yllätti kielletyssä luolassa, valitettavasti tulipallo aiheutti tuhoa
** Voima-, sankaruus- ja kiirehdyspullot kantoivat Eirinin ja Seershan lohikäärmeen kimppuun salamana
** Voima-, sankaruus- ja kiirehdyspullot kantoivat Eirinin ja Seershan lohikäärmeen kimppuun salamana
* Hirviöt olivat ihmeissään, voimien tunnossa väsymätön ryhmä syöksyi outoon temppeliin
* Hirviöt olivat ihmeissään, voimien tunnossa väsymätön ryhmä syöksyi outoon temppeliin
** Temppelissä oli katalia sorakeita sekä syvyyksien samoojia, ritareita ja pappeja
** Temppelissä oli katalia sorakeita sekä syvyyksien samoojia, ritareita ja pappeja
** Perinin viha oli suorastaan jähmettävä syväritaria kohtaan, joka ei voinut taistelussa tehdä mitään, saaden vain Jaskan ja Eirinin iskut lähietäisyydeltä kanveesiin asti
* Taistelu alkoi jo väsyttää, mutta Seersha meni tutkimaan jokaista kiiltävää esinettä
* Taistelu alkoi jo väsyttää, mutta Seersha meni tutkimaan jokaista kiiltävää esinettä
** Valitettavasti yksi niistä avasi oven suureen joukkotappeluun, johon muut ryhmäläiset tuntuivat jo liian väsyneiltä
** Valitettavasti yksi niistä avasi oven suureen joukkotappeluun, johon muut ryhmäläiset tuntuivat jo liian väsyneiltä
Rivi 197: Rivi 203:
*** Jourgen joutui luopumaan sairauksia estävästä amuletistaan, kun Eirini sai jo toiset rannekkeensa, tällä kertaa suojaavat
*** Jourgen joutui luopumaan sairauksia estävästä amuletistaan, kun Eirini sai jo toiset rannekkeensa, tällä kertaa suojaavat
*** Tarvittaessa varmaan Jourgenillekin kelpaa suojarannekkeet, mutta ryhmäpaine ajoi ne vihdoin osumaa ottaneelle Eirinille toistaiseksi Jourgenin jäädessä yskimään keuhkojaan sairaana outo "Livestrong-ranneke" ranteessaan
*** Tarvittaessa varmaan Jourgenillekin kelpaa suojarannekkeet, mutta ryhmäpaine ajoi ne vihdoin osumaa ottaneelle Eirinille toistaiseksi Jourgenin jäädessä yskimään keuhkojaan sairaana outo "Livestrong-ranneke" ranteessaan
* Kokenut ryhmä oppi jälleen uusia taitoja haastavien seikkailujen jälkeen:
** Seersha kyllästyi elementaaleihin ja nyt epäkuolleiden tapaan osaa taistella paremmin niitä vastaan. Myös soiden aiheuttamat ikävät kokemukset karaistivat samoojaa
** Eirinin nyrkit muuttuivat yliluonnollisiksi, samoin kipu ja tuska vain kiihdyttävät lohikärmehisen parantumista
** Perin oppi kanavoimaan itsensä parantamista myös Jaskaan, Jaska taas oppi viimein takomaan taikamaisesti henkinyrkeillään ja -kivillään
** Jourgen halusi salamoida, mutta ryhmäpaineen alla oppikin lentämään ja lennättämään etenkin Eiriniä jolla tuntui olla ongelmia joidenkin vihollisten tavoittamisessa


{| class="wikitable sortable"
{| class="wikitable sortable"

Versio 4. toukokuuta 2024 kello 17.57

Kuvaus

Jälleen uusi ja huikea Solasta-ryhmäpeli! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan!

Morrows Deep on Solasta: Crown of the Magister pelin moduuli, jonka on tehnyt Steamworkshoppiin käyttäjä Artyoan. Moduuli on "pehmeä jatko-osa" Forsaken islelle, sijoittuen samaan maailmaan.


Alla ovat tämänkertaisen seurueen hahmot.

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri 15 18 18 15 10 20

Matkakertomus

Ensimmäinen istunto

  • Sankarit saattoivat karavaanin lähelle suljettua Morrows Deepin kaupunkia.
    • Ja saman tien tyjensivät kaiken löytämänsä, ehkä karavaanin omistajan omaisuus oli jo ryövätty.
  • Vakoojia ja varkaita kaikkialla...
  • Ryntäilyä metsään ja metsään meni
    • Susia, kotkia, karhuja, hämähäkkejä ja muita otuksia
    • Eirini hönki tulta vihollisia kohti menestyksekkäästi
    • Seersha kokeneena samoojana otti vastaan kuolettavia iskuja kerta toisensa jälkeen
    • Dryadin lumoamat köynnökset estivät tehokkaasti Seershan ja Perinin toimet
  • Ryövärit vaivasivat jo tiellä
    • Myös metsiköstä Seershan taskuun eksyi lumottu tosinäön amuletti ja arvokas jalokivi
  • Kuulemma luolia olisi koluttavaksi ja varkaita nitisttettäväksi, vaihtoehtoinen tie kaupunkiin pitäisi löytää maan uumenista
    • Melko toheloa porukkaa riittää, taikaesineiden tunnistaminenkaan ei tahdo sujua kuin alennushintaan papin luona.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 22 15 2 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 19 16 2 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 19 11 2 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 18 14 2 15 18 18 15 10 20

Toinen istunto

  • Leiriytymisen jälkeen sankarit lähtivät kahlaamaan näkyviä aarrekasoja kohti, mutta sudet ja dryadit sekä jättinokivarikset yrittivät estää heitä.
    • Seersha tuttuun tapaansa päätyi hetkessä kanveesiin linnun nokkimana.
    • Perin onnistui karttuneen druidimagiakokemuksen ansiosta manaamaan esiin gorillamaisen henkiolentokumppanin, jonka Perin nimesi Jaskaksi. Kivenlohkareita viskova ja nyrkeillä vihollisia rusikoiva apina on ollut suuri apu taistelussa ja jättänyt Perinin varjoonsa.
      • Perin sai myös kaupasta paremman nahkapanssarin kuin aiemmin käytetty perinteinen druidipanssari. Valitettavasti Perin näyttää nyt maantierosvolta.
    • Eirini sinkoili paikasta toiseen maanisesti hihkuen, lyhyt miekkaa nuollen ja jostain myrkyistä itsekseen puhuen.
    • Ainoa hieman vakaampi tapaus Jourgen vain hiljakseen seurasi taustalta ja taktisesti jakoi tuli-, taika- tai varsinaisia vasamia.
  • Dryadien takaa löytyi pelokas kauppias, joka kuulemma myy kummallisempia tavaroita.
  • Pusikoista löytyi mitä sattuu, pienessä linnakkeessa väijyi rosvoja.
    • Rosvot piilottelivat, joten niiden perässä sai juosta.
    • Taistelu sujui tuttuun tapaan, apinan tehdessä suurvahinkoa ja Seershan maatessa haavoittuneena maassa.
  • Lisää rosmoja väijyi linnoituksen muurin sisällä, mutta taktinen taistelu pelasti.
    • Tällä kertaa jopa Eirini päätyi maahan makoilemaan hetkeksi.
  • Suurtaistelijat kävivät myymässä tavaraa ja lepäilivät voimistuen.
    • Seersha oppi taistelemaan kahdella aseella paremmin ja juoksemaan kauemmas.
  • Metsikössä hämähäkkejä ja lentäviä petoja dryadin kanssa
  • Seurue hääti eläimet hautausmaalta väkivalloin, kyytiä saivat karhut, sudet ja kotkat. Tästä kentien suuttuneena epäkuolleet nousivat haudoistaan ja munkki teki niistä luujauhoa.
    • Seersha oli lähes hyödyllinen muistaessaan että osaa taistella epäkuolleita vastaan
    • Eirini taistelusauvallaan teki tuhoa tehokkaasti luurankoihin
    • Perin ja apina talloivat luurangot murskaksi
    • Jourgen keitteli nuotiolla hetken kahvia, ennen kuin päätyi tulittamaan kalisijat kuoliaaksi
  • Lopuksi sankarit lähtivät seikkailemaan linnoituksen raunioihin, viemäreissä majaili lisää rosmoja
    • Seersha päätyi lähes heti kanveesiin salaoven takaa hiipiessään. Gorillan ei annettu yrittää elvytystä, vaan Perin käytti kerrankin hyödyllistä druidimagiaansa parannustaikaan.
    • Eirini pääsi vihdoin myrkyttämään aseensa, mutta pimeys ja tikat olivat koitua suunnitelman kohtaloksi
    • Perin heitteli soihtujen keskeltä tikkoja hyvin piiloutuneena, ehkä valo häikäisi vihollisten pimeänäköä ja muuttui lopulta sudeksi parantelujen jälkeen.
      • Tikkojen pitkä heittoetäisyys vaati aina vastaavan kovan karjaisun, mutta rosvot eivät paikantaneet mölyn lähdettä.
      • Apina murskasi kaiken tieltään
    • Jourgen päätyi viimein tuli- ja varrsijousen vasamien lisäksi käyttämään voimakkaampia taikaohjuksiaan kun huomasi taistelun päätyvän tunarikavereille kohtalokkaaksi
  • Tavaroita kolutessa löytyi:
    • Seershalle loihdittu tikari ja nahkapanssari
    • Eirinille loihdittu taistelusauva ja pitkän manaamisen jälkeen pimeänäkösormus
    • Jourgen joutui nuolemaan näppejään, mutta sai loihditun repun ja taskuihinsa muutaman taikakäärön hätätilanteita varten (ehkä ne toimivan myös pusikossa ja luolastoissa lehtien korvikkeena)
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 31 18 3 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 27 18 3 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 27 12 3 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 26 14 3 15 18 18 15 10 20

Kolmas istunto

  • Tavaroiden säätöä leireillä
  • Takaisin linnoituksen kellareita tutkimaan, reittejä jos monia
    • Raskaita loihdittuja panssareita
  • Epäilyttävä avainkasa haarniskoineen
    • Hämähäkit sun muut syöpäläiset tulipilailijan ja dryadin kera väijyttivät
    • Perin, Jourgen ja Jaska joutuivat toimimaan omillaan köynnösten keskellä
    • Eirini ja Seersha huitoivat hämiksiä kahdestaan
  • Ryhmän kilpavarustelukierre alkoi
    • Perin vaihtoi lumottuun nahkapanssariin, näyttäen entistäkin hämärämmältä
    • Seersha oli hetken kevyessä haarniskassa, mutta päätyi vahvistettuun nahkapanssariin, ehkä huonoin tuloksin
    • Eirini sai käsiinsä taikavahvistetut hansikkaat, joita epäili täysin turhiksi, kunnes valeli ne ennen joka ateriaa myrkyllä
    • Jourgen jäi nuolemaan myrkyttömiä näppejään, mutta patistetiin tekemään reseptistä lumottua jäätikaria
  • Perääntyminen lepäämään ei onnistunut aivan odotetusti, mutta
    • Perin taisi ryhtyä lopulta pahamaiden ryöväriksi? Ainakin myrkyille altistunut jatkuvasti
    • Eirini harjoittanut viisauttaan ja ketteryyttään
    • Jourgen päätyi opiskelemaan esineiden tekemistä useiden epäonnistumisten jälkeen
    • Seersha opetteli paremmin huitomaan aseita molemmissa käsissään
  • Linnan ryöväreistäkin päästiin eroon vaikean taistelun jäljiltä
    • Taika-aseita suorastaan satoi taivaalta
  • Maan alla seikkailu sekoitti ryhmän pasmat pahemman kerran
    • Gobliinien verta jahdatessaan päätyivät ensin hämähäkkien ja minotaurin väijyttämiksi
    • Ja peikkoa pelästyen kirkuen lähtivät karkuun pahaenteisen väsyttävän näyn nähtyään
      • Peikkoja kasvoi unessa joka kivenkolosta ja uljaan sankarikuoleman koki koko ryhmä Jaskaa myöten, joka apinan raivoilla on suurin taistelija kautta aikain
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 40 19 4 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 35 20 4 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 39 14 4 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 34 14 4 15 18 18 15 10 20

Neljäs istunto

  • Saimme palkkioksi varkaiden jahtaamisesta 700 kultaa kauppiaalta ja jonkun miekantaontaohjeen vihaiselta vartijakapteenilta.
  • Päätimme lähteä kryptia koluamaan, leirin jälkeen vihollisiksi paljastui epäkuolleita luurankoja ja muumioita.
  • Seershan huono onni jatkui niin vahingoittumisissa että aseilla osumisessakin.
    • Taipaleella Seersha sai viholliset palamaan sytyttävän pitkän miekan ja Jourgenin takoman kylmyyttä luihin ja ytimiin iskevän tikarin.
  • Jourgen taas taikoi vihollisia suohon, mutta jostain syystä näki sauvansa kahtena taisteluväsymyksestä (ja taikajuomien keittelyhöyryistä) johtuen.
    • Jourgen myös otti vara-aseekseen Seershan vanhan taiotun tikarin ja pukeutui piiloutumista edistävään haltiaviittaan.
  • Eirini juoksenteli villinä taisteluun väistellen kuin mikäkin.
    • Puolustautumiskykyä paransivat uusi amuletti, tyrmäämiseen erikoistuneet rannesuojat sekä gobliiniluolan periltä kaivettu heittokeihäs.
  • Perin perusteellinen Perin parantamisen ja myrkkytaikojen lisäksi vahvisti omaa ja Jaskan osaamistasoa.
    • Perin osti itselleen myös piiloutumista helpottavat saappaat, valitettavasti Jaskaa ne eivät auttaneet.
  • Moni löydetyistä mahtiesineistä päätyi suoraan kauppiaille ryhmän erikoistuessa kevyempiin aseisiin ja panssareihin.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 49 19 5 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 43 21 5 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 48 14 5 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 42 14 5 15 18 18 15 10 20

Viides istunto

  • Gobliiniluolan tutkiminen jatkui
    • Luolassa oli enemmän kaikkea muuta kuin gobliineja
  • Yllättäviä jättiläisiä ja peikkoja joka nurkan takana
    • Apureina susia sun muita outoja otuksia
    • Luolissa oli melko pimeää, Jaska joutui hosumaan huteja ja jopa haltiasilmäinen Jourgen tähtäili tulipalloja Eiriniin ja henkihieverissä olleeseen Seershaan
    • Onneksi hirviöt kärsivät tulesta enemmän kuin ketterät taistelijat
    • Perinin voimakkaat kyvyt yllättivät jopa kaverit, kuunsäteet ja salamoinnit keskellä pimeää maanalaista luolastoa aiheutti vahinkoa myös kavereihin
    • Seershan tunaroinnit jatkuivat, jostain syystä tuuri ei aina tunnu olevan lähitaistelijaksi haluavan puolella, sen sijaan jähmettävät myrkkynuolet toimivat liiankin hyvin
    • Eirini ei oikeastaan kerännyt kuin kehuja väistellen iskun toisensa jälkeen ja takoen raajoillaan vihollisia, välillä kyllästyen ja viskoen taikaheittokeihästä, myös yllättäen lähietäisyydeltä
  • Lohikäärmekin yllätti kielletyssä luolassa, valitettavasti tulipallo aiheutti tuhoa
    • Voima-, sankaruus- ja kiirehdyspullot kantoivat Eirinin ja Seershan lohikäärmeen kimppuun salamana
  • Hirviöt olivat ihmeissään, voimien tunnossa väsymätön ryhmä syöksyi outoon temppeliin
    • Temppelissä oli katalia sorakeita sekä syvyyksien samoojia, ritareita ja pappeja
    • Perinin viha oli suorastaan jähmettävä syväritaria kohtaan, joka ei voinut taistelussa tehdä mitään, saaden vain Jaskan ja Eirinin iskut lähietäisyydeltä kanveesiin asti
  • Taistelu alkoi jo väsyttää, mutta Seersha meni tutkimaan jokaista kiiltävää esinettä
    • Valitettavasti yksi niistä avasi oven suureen joukkotappeluun, johon muut ryhmäläiset tuntuivat jo liian väsyneiltä
    • Onneksi ryhmä oli pääasiassa syvältä olevia samoojia, Seershan heikot taidot esimerkkinä rohkeat taistelijat jättivät nämä ampumaan nuolia seinille
  • Mahtiesineitä tuntui löytyvän joka nurkan takaa, valitettavasti suurin osa oli sankareille turhia.
    • Kauppiaat saivat pilkkahintaan rikkauksia, kun taas kiskurihintaan tarjosivat ryhmäläisille rihkamaa
      • Jourgen joutui luopumaan sairauksia estävästä amuletistaan, kun Eirini sai jo toiset rannekkeensa, tällä kertaa suojaavat
      • Tarvittaessa varmaan Jourgenillekin kelpaa suojarannekkeet, mutta ryhmäpaine ajoi ne vihdoin osumaa ottaneelle Eirinille toistaiseksi Jourgenin jäädessä yskimään keuhkojaan sairaana outo "Livestrong-ranneke" ranteessaan
  • Kokenut ryhmä oppi jälleen uusia taitoja haastavien seikkailujen jälkeen:
    • Seersha kyllästyi elementaaleihin ja nyt epäkuolleiden tapaan osaa taistella paremmin niitä vastaan. Myös soiden aiheuttamat ikävät kokemukset karaistivat samoojaa
    • Eirinin nyrkit muuttuivat yliluonnollisiksi, samoin kipu ja tuska vain kiihdyttävät lohikärmehisen parantumista
    • Perin oppi kanavoimaan itsensä parantamista myös Jaskaan, Jaska taas oppi viimein takomaan taikamaisesti henkinyrkeillään ja -kivillään
    • Jourgen halusi salamoida, mutta ryhmäpaineen alla oppikin lentämään ja lennättämään etenkin Eiriniä jolla tuntui olla ongelmia joidenkin vihollisten tavoittamisessa
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 58 19 6 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 51 23 6 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 57 14 6 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 50 14 6 15 18 18 15 10 20

Istunnot

Istunto Päivämäärä Kesto
1. Ensimmäinen istunto 06.04.2024 1,5 h
2. Toinen istunto 14.04.2024 3,0 h
3. Kolmas istunto 19.04.2024 2,5 h
4. Neljäs istunto 01.05.2024 3,0 h
5. Viides istunto 04.05.2024 3,5 h
Yhteensä 13.5 h