Ero sivun ”Solasta: Morrows Deep” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 152: Rivi 152:


== Neljäs istunto ==
== Neljäs istunto ==
* Saimme palkkioksi varkaiden jahtaamisesta 700 kultaa kauppiaalta ja jonkun miekantaontaohjeen vihaiselta vartijakapteenilta.
* Päätimme lähteä kryptia koluamaan, leirin jälkeen vihollisiksi paljastui epäkuolleita luurankoja ja muumioita.
* Seershan huono onni jatkui niin vahingoittumisissa että aseilla osumisessakin.
** Taipaleella Seersha sai viholliset palamaan sytyttävän pitkän miekan ja Jourgenin takoman kylmyyttä luihin ja ytimiin iskevän tikarin.
* Jourgen taas taikoi vihollisia suohon, mutta jostain syystä näki sauvansa kahtena taisteluväsymyksestä (ja taikajuomien keittelyhöyryistä) johtuen.
** Jourgen myös otti vara-aseekseen Seershan vanhan taiotun tikarin ja pukeutui piiloutumista edistävään haltiaviittaan.
* Eirini juoksenteli villinä taisteluun väistellen kuin mikäkin.
** Puolustautumiskykyä paransivat uusi amuletti, tyrmäämiseen erikoistuneet rannesuojat sekä gobliiniluolan periltä kaivettu heittokeihäs.
* Perin perusteellinen Perin parantamisen ja myrkkytaikojen lisäksi vahvisti omaa ja Jaskan osaamistasoa.
** Perin osti itselleen myös piiloutumista helpottavat saappaat, valitettavasti Jaskaa ne eivät auttaneet.
* Moni löydetyistä mahtiesineistä päätyi suoraan kauppiaille ryhmän erikoistuessa kevyempiin aseisiin ja panssareihin.


{| class="wikitable sortable"
{| class="wikitable sortable"

Versio 1. toukokuuta 2024 kello 17.44

Kuvaus

Jälleen uusi ja huikea Solasta-ryhmäpeli! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan!

Morrows Deep on Solasta: Crown of the Magister pelin moduuli, jonka on tehnyt Steamworkshoppiin käyttäjä Artyoan. Moduuli on "pehmeä jatko-osa" Forsaken islelle, sijoittuen samaan maailmaan.


Alla ovat tämänkertaisen seurueen hahmot.

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri 15 18 18 15 10 20

Matkakertomus

Ensimmäinen istunto

  • Sankarit saattoivat karavaanin lähelle suljettua Morrows Deepin kaupunkia.
    • Ja saman tien tyjensivät kaiken löytämänsä, ehkä karavaanin omistajan omaisuus oli jo ryövätty.
  • Vakoojia ja varkaita kaikkialla...
  • Ryntäilyä metsään ja metsään meni
    • Susia, kotkia, karhuja, hämähäkkejä ja muita otuksia
    • Eirini hönki tulta vihollisia kohti menestyksekkäästi
    • Seersha kokeneena samoojana otti vastaan kuolettavia iskuja kerta toisensa jälkeen
    • Dryadin lumoamat köynnökset estivät tehokkaasti Seershan ja Perinin toimet
  • Ryövärit vaivasivat jo tiellä
    • Myös metsiköstä Seershan taskuun eksyi lumottu tosinäön amuletti ja arvokas jalokivi
  • Kuulemma luolia olisi koluttavaksi ja varkaita nitisttettäväksi, vaihtoehtoinen tie kaupunkiin pitäisi löytää maan uumenista
    • Melko toheloa porukkaa riittää, taikaesineiden tunnistaminenkaan ei tahdo sujua kuin alennushintaan papin luona.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 22 15 2 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 19 16 2 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 19 11 2 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 18 14 2 15 18 18 15 10 20

Toinen istunto

  • Leiriytymisen jälkeen sankarit lähtivät kahlaamaan näkyviä aarrekasoja kohti, mutta sudet ja dryadit sekä jättinokivarikset yrittivät estää heitä.
    • Seersha tuttuun tapaansa päätyi hetkessä kanveesiin linnun nokkimana.
    • Perin onnistui karttuneen druidimagiakokemuksen ansiosta manaamaan esiin gorillamaisen henkiolentokumppanin, jonka Perin nimesi Jaskaksi. Kivenlohkareita viskova ja nyrkeillä vihollisia rusikoiva apina on ollut suuri apu taistelussa ja jättänyt Perinin varjoonsa.
      • Perin sai myös kaupasta paremman nahkapanssarin kuin aiemmin käytetty perinteinen druidipanssari. Valitettavasti Perin näyttää nyt maantierosvolta.
    • Eirini sinkoili paikasta toiseen maanisesti hihkuen, lyhyt miekkaa nuollen ja jostain myrkyistä itsekseen puhuen.
    • Ainoa hieman vakaampi tapaus Jourgen vain hiljakseen seurasi taustalta ja taktisesti jakoi tuli-, taika- tai varsinaisia vasamia.
  • Dryadien takaa löytyi pelokas kauppias, joka kuulemma myy kummallisempia tavaroita.
  • Pusikoista löytyi mitä sattuu, pienessä linnakkeessa väijyi rosvoja.
    • Rosvot piilottelivat, joten niiden perässä sai juosta.
    • Taistelu sujui tuttuun tapaan, apinan tehdessä suurvahinkoa ja Seershan maatessa haavoittuneena maassa.
  • Lisää rosmoja väijyi linnoituksen muurin sisällä, mutta taktinen taistelu pelasti.
    • Tällä kertaa jopa Eirini päätyi maahan makoilemaan hetkeksi.
  • Suurtaistelijat kävivät myymässä tavaraa ja lepäilivät voimistuen.
    • Seersha oppi taistelemaan kahdella aseella paremmin ja juoksemaan kauemmas.
  • Metsikössä hämähäkkejä ja lentäviä petoja dryadin kanssa
  • Seurue hääti eläimet hautausmaalta väkivalloin, kyytiä saivat karhut, sudet ja kotkat. Tästä kentien suuttuneena epäkuolleet nousivat haudoistaan ja munkki teki niistä luujauhoa.
    • Seersha oli lähes hyödyllinen muistaessaan että osaa taistella epäkuolleita vastaan
    • Eirini taistelusauvallaan teki tuhoa tehokkaasti luurankoihin
    • Perin ja apina talloivat luurangot murskaksi
    • Jourgen keitteli nuotiolla hetken kahvia, ennen kuin päätyi tulittamaan kalisijat kuoliaaksi
  • Lopuksi sankarit lähtivät seikkailemaan linnoituksen raunioihin, viemäreissä majaili lisää rosmoja
    • Seersha päätyi lähes heti kanveesiin salaoven takaa hiipiessään. Gorillan ei annettu yrittää elvytystä, vaan Perin käytti kerrankin hyödyllistä druidimagiaansa parannustaikaan.
    • Eirini pääsi vihdoin myrkyttämään aseensa, mutta pimeys ja tikat olivat koitua suunnitelman kohtaloksi
    • Perin heitteli soihtujen keskeltä tikkoja hyvin piiloutuneena, ehkä valo häikäisi vihollisten pimeänäköä ja muuttui lopulta sudeksi parantelujen jälkeen.
      • Tikkojen pitkä heittoetäisyys vaati aina vastaavan kovan karjaisun, mutta rosvot eivät paikantaneet mölyn lähdettä.
      • Apina murskasi kaiken tieltään
    • Jourgen päätyi viimein tuli- ja varrsijousen vasamien lisäksi käyttämään voimakkaampia taikaohjuksiaan kun huomasi taistelun päätyvän tunarikavereille kohtalokkaaksi
  • Tavaroita kolutessa löytyi:
    • Seershalle loihdittu tikari ja nahkapanssari
    • Eirinille loihdittu taistelusauva ja pitkän manaamisen jälkeen pimeänäkösormus
    • Jourgen joutui nuolemaan näppejään, mutta sai loihditun repun ja taskuihinsa muutaman taikakäärön hätätilanteita varten (ehkä ne toimivan myös pusikossa ja luolastoissa lehtien korvikkeena)
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 31 18 3 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 27 18 3 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 27 12 3 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 26 14 3 15 18 18 15 10 20

Kolmas istunto

  • Tavaroiden säätöä leireillä
  • Takaisin linnoituksen kellareita tutkimaan, reittejä jos monia
    • Raskaita loihdittuja panssareita
  • Epäilyttävä avainkasa haarniskoineen
    • Hämähäkit sun muut syöpäläiset tulipilailijan ja dryadin kera väijyttivät
    • Perin, Jourgen ja Jaska joutuivat toimimaan omillaan köynnösten keskellä
    • Eirini ja Seersha huitoivat hämiksiä kahdestaan
  • Ryhmän kilpavarustelukierre alkoi
    • Perin vaihtoi lumottuun nahkapanssariin, näyttäen entistäkin hämärämmältä
    • Seersha oli hetken kevyessä haarniskassa, mutta päätyi vahvistettuun nahkapanssariin, ehkä huonoin tuloksin
    • Eirini sai käsiinsä taikavahvistetut hansikkaat, joita epäili täysin turhiksi, kunnes valeli ne ennen joka ateriaa myrkyllä
    • Jourgen jäi nuolemaan myrkyttömiä näppejään, mutta patistetiin tekemään reseptistä lumottua jäätikaria
  • Perääntyminen lepäämään ei onnistunut aivan odotetusti, mutta
    • Perin taisi ryhtyä lopulta pahamaiden ryöväriksi? Ainakin myrkyille altistunut jatkuvasti
    • Eirini harjoittanut viisauttaan ja ketteryyttään
    • Jourgen päätyi opiskelemaan esineiden tekemistä useiden epäonnistumisten jälkeen
    • Seersha opetteli paremmin huitomaan aseita molemmissa käsissään
  • Linnan ryöväreistäkin päästiin eroon vaikean taistelun jäljiltä
    • Taika-aseita suorastaan satoi taivaalta
  • Maan alla seikkailu sekoitti ryhmän pasmat pahemman kerran
    • Gobliinien verta jahdatessaan päätyivät ensin hämähäkkien ja minotaurin väijyttämiksi
    • Ja peikkoa pelästyen kirkuen lähtivät karkuun pahaenteisen väsyttävän näyn nähtyään
      • Peikkoja kasvoi unessa joka kivenkolosta ja uljaan sankarikuoleman koki koko ryhmä Jaskaa myöten, joka apinan raivoilla on suurin taistelija kautta aikain
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 40 19 4 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 35 20 4 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 39 14 4 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 34 14 4 15 18 18 15 10 20

Neljäs istunto

  • Saimme palkkioksi varkaiden jahtaamisesta 700 kultaa kauppiaalta ja jonkun miekantaontaohjeen vihaiselta vartijakapteenilta.
  • Päätimme lähteä kryptia koluamaan, leirin jälkeen vihollisiksi paljastui epäkuolleita luurankoja ja muumioita.
  • Seershan huono onni jatkui niin vahingoittumisissa että aseilla osumisessakin.
    • Taipaleella Seersha sai viholliset palamaan sytyttävän pitkän miekan ja Jourgenin takoman kylmyyttä luihin ja ytimiin iskevän tikarin.
  • Jourgen taas taikoi vihollisia suohon, mutta jostain syystä näki sauvansa kahtena taisteluväsymyksestä (ja taikajuomien keittelyhöyryistä) johtuen.
    • Jourgen myös otti vara-aseekseen Seershan vanhan taiotun tikarin ja pukeutui piiloutumista edistävään haltiaviittaan.
  • Eirini juoksenteli villinä taisteluun väistellen kuin mikäkin.
    • Puolustautumiskykyä paransivat uusi amuletti, tyrmäämiseen erikoistuneet rannesuojat sekä gobliiniluolan periltä kaivettu heittokeihäs.
  • Perin perusteellinen Perin parantamisen ja myrkkytaikojen lisäksi vahvisti omaa ja Jaskan osaamistasoa.
    • Perin osti itselleen myös piiloutumista helpottavat saappaat, valitettavasti Jaskaa ne eivät auttaneet.
  • Moni löydetyistä mahtiesineistä päätyi suoraan kauppiaille ryhmän erikoistuessa kevyempiin aseisiin ja panssareihin.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja (Nopea terä) 49 19 5 16 19 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki (Selviytymisen taival) 43 21 5 17 18 16 15 18 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi (Ystävähengen kehä) 48 14 5 10 11 18 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri (Manan maalari) 42 14 5 15 18 18 15 10 20

Istunnot

Istunto Päivämäärä Kesto
1. Ensimmäinen istunto 06.04.2024 1,5 h
2. Toinen istunto 14.04.2024 3,0 h
3. Kolmas istunto 19.04.2024 2,5 h
3. Neljäs istunto 01.05.2024 3,0 h
Yhteensä 10 h