Ero sivun ”Solasta: Morrows Deep” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Rivi 121: Rivi 121:
|2. [[#Toinen_istunto|Toinen istunto]] || 14.04.2024 || 3,0 h
|2. [[#Toinen_istunto|Toinen istunto]] || 14.04.2024 || 3,0 h
|-
|-
| || '''Yhteensä''' || '''{{#expr:1.5+3}} h'''
|2. [[#Kolmas_istunto|Kolmas istunto]] || 19.04.2024 || 2,5 h
|-
| || '''Yhteensä''' || '''{{#expr:1.5+3+2.5}} h'''
|}
|}


[[Luokka:Solasta]]
[[Luokka:Solasta]]

Versio 19. huhtikuuta 2024 kello 21.53

Kuvaus

Jälleen uusi ja huikea Solasta-ryhmäpeli! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan!

Morrows Deep on Solasta: Crown of the Magister pelin moduuli, jonka on tehnyt Steamworkshoppiin käyttäjä Artyoan. Moduuli on "pehmeä jatko-osa" Forsaken islelle, sijoittuen samaan maailmaan.


Alla ovat tämänkertaisen seurueen hahmot.

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri 15 18 18 15 10 20

Matkakertomus

Ensimmäinen istunto

  • Sankarit saattoivat karavaanin lähelle suljettua Morrows Deepin kaupunkia.
    • Ja saman tien tyjensivät kaiken löytämänsä, ehkä karavaanin omistajan omaisuus oli jo ryövätty.
  • Vakoojia ja varkaita kaikkialla...
  • Ryntäilyä metsään ja metsään meni
    • Susia, kotkia, karhuja, hämähäkkejä ja muita otuksia
    • Eirini hönki tulta vihollisia kohti menestyksekkäästi
    • Seersha kokeneena samoojana otti vastaan kuolettavia iskuja kerta toisensa jälkeen
    • Dryadin lumoamat köynnökset estivät tehokkaasti Seershan ja Perinin toimet
  • Ryövärit vaivasivat jo tiellä
    • Myös metsiköstä Seershan taskuun eksyi lumottu tosinäön amuletti ja arvokas jalokivi
  • Kuulemma luolia olisi koluttavaksi ja varkaita nitisttettäväksi, vaihtoehtoinen tie kaupunkiin pitäisi löytää maan uumenista
    • Melko toheloa porukkaa riittää, taikaesineiden tunnistaminenkaan ei tahdo sujua kuin alennushintaan papin luona.
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 22 15 2 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 19 16 2 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 19 11 2 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri 18 14 2 15 18 18 15 10 20

Toinen istunto

  • Leiriytymisen jälkeen sankarit lähtivät kahlaamaan näkyviä aarrekasoja kohti, mutta sudet ja dryadit sekä jättinokivarikset yrittivät estää heitä.
    • Seersha tuttuun tapaansa päätyi hetkessä kanveesiin linnun nokkimana.
    • Perin onnistui karttuneen druidimagiakokemuksen ansiosta manaamaan esiin gorillamaisen henkiolentokumppanin, jonka Perin nimesi Jaskaksi. Kivenlohkareita viskova ja nyrkeillä vihollisia rusikoiva apina on ollut suuri apu taistelussa ja jättänyt Perinin varjoonsa.
      • Perin sai myös kaupasta paremman nahkapanssarin kuin aiemmin käytetty perinteinen druidipanssari. Valitettavasti Perin näyttää nyt maantierosvolta.
    • Eirini sinkoili paikasta toiseen maanisesti hihkuen, lyhyt miekkaa nuollen ja jostain myrkyistä itsekseen puhuen.
    • Ainoa hieman vakaampi tapaus Jourgen vain hiljakseen seurasi taustalta ja taktisesti jakoi tuli-, taika- tai varsinaisia vasamia.
  • Dryadien takaa löytyi pelokas kauppias, joka kuulemma myy kummallisempia tavaroita.
  • Pusikoista löytyi mitä sattuu, pienessä linnakkeessa väijyi rosvoja.
    • Rosvot piilottelivat, joten niiden perässä sai juosta.
    • Taistelu sujui tuttuun tapaan, apinan tehdessä suurvahinkoa ja Seershan maatessa haavoittuneena maassa.
  • Lisää rosmoja väijyi linnoituksen muurin sisällä, mutta taktinen taistelu pelasti.
    • Tällä kertaa jopa Eirini päätyi maahan makoilemaan hetkeksi.
  • Suurtaistelijat kävivät myymässä tavaraa ja lepäilivät voimistuen.
    • Seersha oppi taistelemaan kahdella aseella paremmin ja juoksemaan kauemmas.
  • Metsikössä hämähäkkejä ja lentäviä petoja dryadin kanssa
  • Seurue hääti eläimet hautausmaalta väkivalloin, kyytiä saivat karhut, sudet ja kotkat. Tästä kentien suuttuneena epäkuolleet nousivat haudoistaan ja munkki teki niistä luujauhoa.
    • Seersha oli lähes hyödyllinen muistaessaan että osaa taistella epäkuolleita vastaan
    • Eirini taistelusauvallaan teki tuhoa tehokkaasti luurankoihin
    • Perin ja apina talloivat luurangot murskaksi
    • Jourgen keitteli nuotiolla hetken kahvia, ennen kuin päätyi tulittamaan kalisijat kuoliaaksi
  • Lopuksi sankarit lähtivät seikkailemaan linnoituksen raunioihin, viemäreissä majaili lisää rosmoja
    • Seersha päätyi lähes heti kanveesiin salaoven takaa hiipiessään. Gorillan ei annettu yrittää elvytystä, vaan Perin käytti kerrankin hyödyllistä druidimagiaansa parannustaikaan.
    • Eirini pääsi vihdoin myrkyttämään aseensa, mutta pimeys ja tikat olivat koitua suunnitelman kohtaloksi
    • Perin heitteli soihtujen keskeltä tikkoja hyvin piiloutuneena, ehkä valo häikäisi vihollisten pimeänäköä ja muuttui lopulta sudeksi parantelujen jälkeen.
      • Tikkojen pitkä heittoetäisyys vaati aina vastaavan kovan karjaisun, mutta rosvot eivät paikantaneet mölyn lähdettä.
      • Apina murskasi kaiken tieltään
    • Jourgen päätyi viimein tuli- ja varrsijousen vasamien lisäksi käyttämään voimakkaampia taikaohjuksiaan kun huomasi taistelun päätyvän tunarikavereille kohtalokkaaksi
  • Tavaroita kolutessa löytyi:
    • Seershalle loihdittu tikari ja nahkapanssari
    • Eirinille loihdittu taistelusauva ja pitkän manaamisen jälkeen pimeänäkösormus
    • Jourgen joutui nuolemaan näppejään, mutta sai loihditun repun ja taskuihinsa muutaman taikakäärön hätätilanteita varten (ehkä ne toimivan myös pusikossa ja luolastoissa lehtien korvikkeena)
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Seersha Faireagle Metsähaltia/N Samooja 31 18 3 16 18 17 12 16 11
lanxu Eirini Nikefogon Lohikäärmeläinen/N Munkki 27 18 3 17 17 16 15 17 11
fitzhood Perin Berin Suopuolituinen/M Druidi 27 12 3 10 11 17 12 18 11
asdfas Jourgen Halkinaam Puolihaltia/M Taikuri 26 14 3 15 18 18 15 10 20

Istunnot

Istunto Päivämäärä Kesto
1. Ensimmäinen istunto 06.04.2024 1,5 h
2. Toinen istunto 14.04.2024 3,0 h
2. Kolmas istunto 19.04.2024 2,5 h
Yhteensä 7 h