Ero sivun ”Solasta: The Forsaken Isle” versioiden välillä

Kulmapaikasta
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa
Rivi 35: Rivi 35:
Tiedosto:Hannuz.jpg|pienoiskuva|Asdfasin hahmon kuva ja tiedot
Tiedosto:Hannuz.jpg|pienoiskuva|Asdfasin hahmon kuva ja tiedot
Tiedosto:Erik_blackshield_lvl3.jpg|pienoiskuva|Cb'n hahmon kuva ja tiedot
Tiedosto:Erik_blackshield_lvl3.jpg|pienoiskuva|Cb'n hahmon kuva ja tiedot
Tiedosto:|lanxun hahmon kuva ja tiedot
Tiedosto:Blain_blaad_lvl3.jpg|lanxun hahmon kuva ja tiedot
</gallery>
</gallery>



Versio 17. joulukuuta 2023 kello 01.30

Kuvaus

Jälleen uusi ja huikea Solasta-ryhmäpeli! Peli kuuluu ns. Kulmapaikka-pelit moninpelisarjaan!

The Forsaken Isle on Solasta: Crown of the Magister pelin moduuli, jonka on tehnyt Steamworkshoppiin käyttäjä Artyoan.


Alla ovat tämänkertaisen seurueen hahmot.

Beleon aloitti jo ennen aikuisikää uransa laitapuolen kulkijana viettäen pari vuosikymmentä varkaiden kiltojen ja palkkasoturijärjestöjen jäsenenä. Hän ei yleensä toimi joukon päätöksentekijänä, mutta mielipidettä häneltä kysyessä ei Beleon kieltäydy lain väärällä puolella tapahtuvista tehtävistä. Beleon on hylännyt alkuperäisen sukunimensä ja käyttää lisänimeään, jonka on saanut palkkasoturikumppaneiltaan. Beleonin suurin motivoija on tarjolla olevat rikkaudet, jotka eivät kuitenkaan kauaa viivy hänen taskuissaan, koska kokemuksen mukaan rahat on parasta käyttää ennen kuin ne varastetaan.

Erik Blackshield, tunnetaan myös nimellä Mustakilpi on kokenut kääpiöpalkkasoturi, joka kokee panssarin ja aseet tutummiksi kuin kaavunhelmat ja pölyiset kirjastokammiot. Hänen kiinnostuksensa erilaisia yliluonnollisia voimia kohtaan ja kampanjatelttojen illoissa tavatut kirjat ja kääröt ovat kuitenkin herättäneet uusia voimia joita voi hyödyntää taistelukentillä. Jostain syystä puolustuskykyjen kehittyessä hänen taistelumagiasuuntaustaan kutsutaan hovimagiaksi, syyksi voi epäillä uuden örkkituhontatehtävän antanutta linnanherraa. Erikin suosikkitaiat tunnetaan kuitenkin yleisesti nimillä nyrkki, kirves ja vasara.

Hannuz Velmaluz on seurueen karismaattinen ja voimakas paladiini, joka tykkää laskea asioita päissään, vaikkei aina osaakaan. Hän on taustaltaan puolihaltija ja on hyvin perehtynyt asioihin etenkin teoreettisella tasolla. Tässä suhteessa hän on kuin peilikuva Blackshieldistä, joka kärsii kirjastokammosta. Hannuz seuraa Einarin kirkkokuntaa. Muita seurueen jäseniä joskus ärsyttää Velmaluzin ylenpalttinen hyveellisyys. Kriitikot joskus huomauttavatkin, että onko kyse vain pelkästä ns. hyvesignaloinnista.

Blain Blaad (Kuvaus mahtipontisella äänellä), kovia kokenut sotapappi, joka kulkee kahden ääripään välillä - ulospäin äärimmäisen mukava ja auttavainen, mutta taistelun hetkellä väkivaltainen voimanpesä. Hän on omistautunut auttamaan muita ja ajattelee aina toisten parasta. Hän kasvoi yhteisössä, jossa taistelut olivat osa arkea, ja nuorena hän huomasi olevansa kahden maailman välissä: toisaalta halu auttaa muita ja toisaalta kyky käyttää voimaa, kun se on välttämätöntä! Tämä ristiriita synnytti Blainin, joka on valmis uhraamaan oman mukavuutensa ja hyvyytensä toisten puolesta. Hänen taistelumetodissaan yhdistyvät taistelijan ja keerin voimat. Sotapapin rukoukset antavat hänelle mahdollisuuden hyödyntää mahtavia voimia, mutta tämä yhdistelmä tuo esiin myös hänen väkivaltaisen puolensa! Taistelun huumassa hänen silmistään loistaa punainen hehku, joka tietää jokaiselle viholliselle tuhoa! ... Tai tietäisi, jos rakkaat seurueen jäsenet vain pysyisivät taistelukykyisinä!

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Erik Blackshield Lumikääpiö/M Velho 17 14 19 18 11 10
asdfas Hannuz Velmaluz Puolihaltia/M Paladiini 19 15 17 14 13 18
lanxu Blain Blaad Ihminen/M Pappi (taistelu) 19 15 18 17 19 10
fitzhood Beleon Kneecapper Suopuolituinen/M Taistelija 17 18 18 11 16 14

Matkakertomus

Ensimmäinen istunto

Erik Mustakilven päiväkirjamerkintöjä

New Shorehavenin herra oli lähettänyt kutsun palkkasotureille ja seikkailijoille selvittämään saarella sijaitsevan linnan arvoitusta. Pääasiassa rahan houkuttamana mukaani vastaamaan kutsua eksyi puolhaltia paladiini Hannuz, sotaisa ihmispappi Blain ja hieman hämärältä vaikuttava puolituissoturi Beleon. Vaikka palkkasoturiaikani onkin hionut taistelutaitojani, pitkäaikainen perehtymiseni taikuuteen on nähtävästi rapistanut aistejani hieman. Varallisuutemme kului melko pitkälti matkailuun ja kaupunkiin saapuessamme olimme melko tyhjätaskuja, etenkin jos paikalliseen hintatason otti huomioon. Kaupungilla kiertelyn jälkeen saavuimme paikallisen herran linnaan, jossa kuulimme muidenkin seikkailijoiden vastanneen kutsuun. Jotkin olivat hyödyntäneet tilannetta muiden ryöstelyyn ja jouduimme koetehtävien tielle todistaaksemme kykymme ja aikeemme. Tällä kerralla tehtäväksemme osoittautui paikallisen taverenanpitäjän auttaminen kauppiaita ja matkalaisia väijyttävien örkkien vähentämiseen läheisessä metsässä.

Metsän pusikoista löytyi yllättäen taisteluvasara, jonka ystävieni tuella otin käyttööni turhan taistelusauvan tilalle. Puskien lisäksi löytyi kiinnostava lukittu arkku, joka oli sattumoisin myös ansoitettu. Käsistään näppärä Beleon yritti purkaa ansan, mutta valitettavasti epäonnistui. Samalla hetkellä puskista ryntäsi joukko örkkiläisiä, jokseenkin heikkoja örkkejä. Ne tuntuivat keskittävän hyökkäyksensä Beleoniin, mutta Blainin ja Hannuzin taktikointi pelasti tilanteen. Itse päädyin taikahaarniskan loitsimisen jälkeen mättämään lähimpiä vihollisia onnistuneesti upouudella puskavasarallani. Lähistöllä majaili myös jonkinnäköinen karavaani, jolle saimme kaupattua örkkien aseet. Beleon hankkiutui eroon pitkästä miekastaan ja osti tilalle lyhyen miekan ja käyrän sapelin. Itse käytin tuoretta omaisuuttamme vaihtamalla velhonkaapuni tuttuun ja turvalliseen panssaripaitaan. Jututimme paikallista kääpiötä, joka valitti susien vaivaavan kanojaan, jonka jälkeen ryntäsin innoissani pusikkoon. Tämän jälkeen muistikuvani on hieman hämärä ja outoja takaumia täynnä. Unenomaisissa näyissä örkit pieksivät ryhmämme hetkessä, toisessa metsän eläimet, örkit ja gobliinit suurella joukolla saartoivat ja tuhosivat meidät lähes salaman nopeudella. Onneksi strategisella lähestymisellä onnistuimme voittamaan raunioisella lammella väijyneet örkkiläiset ja örkit. Matkaa jatkaessamme löysimme oudon lukitun arkun, jota emme valitettavasti saaneet auki, jokainen vuorollaan epäonnistui lukon tiirikoinnissa.

Arkun lähistöltä löysimme hiipien oudon luolan vartijoineen, jotka väijytimme ja ammuimme suurimman osan puskista. Blain taisi urheasti juosta eturintamaan muiden löytäen paremmin ampumapaikkansa. Onneksi viimeinen ryntäävä vihollinen kukistui nopeasti emmekä kärsineet suurempia tappioita. Luolan suun ympäristöä pelkäsimme outojen vanhojen näkykokemusten perusteella ja suuntasimme pimeään luolaan. Valaisimme Blainin kanssa itsemme pimeänäöltään heikompien hyväksi ja hiippailimme kohti kiivasta örkkiryhmää. Ryhmän johtaja ja shamaani osoittautuivat haastaviksi, Blain joutui käyttämään parannuskykyjään ja parannuspullolla herättelin kanveesiin salamalla isketyn Beleonin. Onneksi voitimme voimakkaan vihollispomon nopeasti ja pääsimme viimein saartamaan ilkeän poppaörkin. Palkkioksi saimme varmistettua ensimmäisen koetehtävämme suorituksen ja loihditun taistelukirveen, jonka ojensin lopulta kärvistellen paladiinillemme. Tämän jälkeen palasimme kylänpahaseen ja Beleon vaihtoi äänekkään ketjuhaarniskansa metallivahvisteiseen nahkaiseen sotisopaan.

Päädyimme auttamaan kylän kääpiötä susiongelman kanssa, valitettavasti ketjupanssarissaan kalisteleva paladiinimme herätti susien mielenkiinnon tämän seuratessa minua torniin piiloon. Beleon ja Blain joutuivat jälleen kestämään hyökkäyksen suurimman mahdin minun ja täydessä terveydessä mahtailevan voimakkaalla lähitaisteluaseella varustetun paladiinimme ampuessa susia tornista. Palasimme kertomaan kääpiölle petoeläinten kohtalosta ja lepäsimme tämän majassa, oppien samalla uusia kykyjä. Itse sain viimein opeteltua lukkojenavausloitsun, jonka avulla avasimme vaikealla lukolla varustetun piiloarkun. Muistini hieman katkeilee, mutta kaukoaseemme vaihtuivat löydettyihin vähitellen, Beleon sai loihditun pitkäjousen ja hänen jostain poimimansa raskas varsijousi siirtyi Hannuzille. Minulla ja Blainilla muistaakseni oli edelleen varsijousi, joskin itse käytän enemmän taikuutta kaukotaisteluun. Kunnon raskas varsijousi kuitenkin tuntuisi turvallisimmalta vaihtoehdolta palkkasoturimenneisyyteni vuoksi kääpiökäsissäni. Susien luolan lähistöllä oli outo piilopolku metsässä, jossa ilkeät hämähäkit väijyttivät meidät. Onneksi Beleonilta saamani kilven avulla torjuin kilpirintamassa kumppaneihini osoitettuja iskuja näiden liiskatessa kahdeksanjalkaiset melko nopeasti.

Hämähäkkien takaa paljastui outo leiri, jossa asusti epäilyttävän oloinen väsynyt loitsijatar. Tämä vaikutti olevan kiinnostunut kuolleiden manaamisesta ja jostain loitsukirjasta, johon paladiinimme ja sotapappimme suhtautuivat nuivasti. Jätimme siis naisen leiriinsä suojataikoinensa ja jatkoimme läheisten raunioiden tutkimista. Valitettavasti täälläkin meidät väijytettiin Blainin hortoillessa yksinään toisella puolella raunioita. Taistelu liskomiehiä vastaan oli käydä tämän kohtaloksi, mutta tulituella, nuolilla ja vasamilla saimme puolustettua onnekasta taistelutoveriamme vastoin odotuksia. Raunioista ja vihollisilta taisi löytyä loihdittu lyhytmiekka Beleonille ja taiottu pitkämiekka Hannuzille, joka palautti minulle taistelukirveen. Taistelukirve sopisi ehkä paremmin Blainille, koska tämä pystyy taikomaan ase ja kilpi kädessään kaikki loitsunsa, minun joutuessa vapauttamaan joko kilpi- tai asekäteni kesken taistelujen. Ajattelimme jatkaa vielä metsän tutkimista ennen kaupunkiin palaamista.

Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Erik Blackshield Lumikääpiö/M Velho (Hovivelho) 26 17 3 17 14 19 18 11 10
asdfas Hannuz Velmaluz Puolihaltia/M Paladiini (Tuomion vala) 31 17 3 19 15 17 14 13 18
lanxu Blain Blaad Ihminen/M Pappi (Taistelu) 30 18 3 19 15 18 17 19 10
fitzhood Beleon Kneecapper Suopuolituinen/M Taistelija (Esitaistelija) 34 16 3 17 18 18 11 16 14

Toinen istunto

  • Susiluola, ansa ja väijytys hurjasudella
  • Outo kivi, dryadit eikun keijukaiseukko hyökkäsi?
  • Kauppa ja metsän eläimiä
  • Outo hautuumaa ja oudosta kivestä hurja minotauri (+1 kahdenkäden kirves...)
  • Pusikossa ruumiskasa ja lisää pusikkoa
  • Hylätty linnoitus jonka lähellä tavaraa mutta sisällä ei mitään
  • Roinan myyntiä ja majatalon puheille
  • Takaisin linnanherran juttusille, uusi seikkailu viemäreissä
  • Lepo tavernassa
  • Viemärissä lurjuksia, vakoojia ja veteraaneja
  • Hämähäkkejä ja lentäviä liskoja
  • Kaltereiden takana lisää lurjuksia
  • Erik antoi ja otti turpaan, lopulta ainakin kolmen kuolemansyleilyn jälkeen lepotauolla oppi kestävämmäksi. Opetteli myös pidättelemään vihollisia.
  • Turhia kahdenkäden kirveitä ja miekkoja sun muita juttuja, saappaat ja hanskat papille, taikasauva hovivelholle, tulipääpanta taistelijalle
Pelaaja Hahmo Rotu & Sukupuoli Luokka HP AC LVL STR DEX CON INT WIS CHA
Cb Erik Blackshield Lumikääpiö/M Velho (Hovivelho) 42 17 4 17 14 20 18 11 10
asdfas Hannuz Velmaluz Puolihaltia/M Paladiini (Tuomion vala) 44 19 4 20 15 18 14 13 18
lanxu Blain Blaad Ihminen/M Pappi (Taistelu) 39 18 4 20 15 18 17 20 10
fitzhood Beleon Kneecapper Suopuolituinen/M Taistelija (Esitaistelija) 44 16 4 17 19 18 11 16 14

Istunnot

Istunto Päivämäärä Kesto
1. Ensimmäinen istunto 10.12.2023 3 h
2. Toinen istunto 16.12.2023 3 h
Yhteensä 6 h